Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.
Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота  / №1 2014

Questions of family education: Sexuality small child Вопросы семейного воспитания: сексуальность маленького ребенка (200,00 руб.)

0   0
АвторыPiestrzyński Wojciech
Страниц7
ID245110
АннотацияЧеловек с момента своего рождения параллельно развивается во всех сферах жизни. Среди них можно выделить психосексуальную сферу. Это зависит от правильного развития других областей, которые включают среди прочего эмоциональную сферу. Таким образом, в этой статье будут упоминаться сферы жизни. Обсуждаются основные закономерности, которые регулируют развитие человеческой психосексуальности и эмоциональности. Кроме того, внимание уделено последствиям отсутствия надлежащего родительского попечения, в развитии ребенка и природе психосексуальных и эмоциональных существ.
Questions of family education: Sexuality small child Вопросы семейного воспитания: сексуальность маленького ребенка / W. Piestrzyński // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота .— 2014 .— №1 .— URL: https://rucont.ru/efd/245110 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Wojciech Piestrzyński WSSE Gdańsk grebt@yandex.ru Questions of family education: Sexuality small child Вопросы семейного воспитания: сексуальность маленького ребенка Человек с момента своего рождения параллельно развивается во всех сферах жизни. <...> Обсуждаются основные закономерности, которые регулируют развитие человеческой психосексуальности и эмоциональности. <...> Ключевые слова: ребенок; психологическая сексуальность; семья Psychosexuality Human psychosexual development involves the fact of having a gender. <...> The first type is a chromosomal sex that occurs during fertilization of the ovum. <...> Debes considers the period from birth to three years of age for a child's happy age. <...> A child needs the care and stimulation of development of those closest. <...> The need to acquire knowledge about human sexuality is very sparse and almost invisible erotic behavior. [1] Preschool age brings with it an increase in interest and behavior of a sexual nature. <...> According to some authors, at the age of 4 - 6 years man matures to address issues related to sexuality and the expression of love and is entitled to do so. <...> Child sexuality is closely linked with the development of intellectual, cognitive and emotional. [2] [3] Channels, yielding a child in preschool new knowledge are: 1. <...> The interest in his own body, including child masturbation. <...> Hence, they become important sexual organs and their surroundings, which lead to a touching experience of previously unknown. <...> Some of the children at that time practiced masturbation. <...> However, it is qualitatively different from masturbation adolescence of adults. <...> Children masturbation is therefore not a typical sexual behavior. <...> Children engaged in masturbation can be divided into three groups: a) children who are tying the pleasure of teasing their organs treated as a value itself, b) children who thus meeting the needs associated with learning about themselves, the world and the relationship with him, sensations arising from touching the organs would be of no value to the child. c) children who treat sexual pleasure as a way to compensate for the unmet needs of the least emotional. 2. <...> The child discovers the opposite sex difference (difference in physical boys of girls) and between those who belong to his gender. <...> Interest in the opposite sex are human interests in a phase. <...> Most <...>