Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634840)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система

Reading in Robotics Engineering (183,00 руб.)

0   0
Первый авторБерезуцкая Д. О.
АвторыМельник О. Г., Южный федер. ун-т
ИздательствоРостов н/Д.: Изд-во ЮФУ
Страниц124
ID787743
АннотацияДанное пособие предназначено для студентов специальности 15.03.04 «Автоматизация технологических процессов и производств», 15.03.06 «Робототехника и мехатроника» и содержит дидактические материалы для формирования коммуникативной компетенции. Пособие может быть использовано как для аудиторной, так и для внеаудиторной работы.
ISBN978-5-9275-3921-5
УДК811.111(075.8)
ББК81.2Англ-92я73
Березуцкая, Д.О. Reading in Robotics Engineering : учеб. пособие / О.Г. Мельник; Южный федер. ун-т; Д.О. Березуцкая .— Ростов-на-Дону : Изд-во ЮФУ, 2021 .— 124 с. : ил. — ISBN 978-5-9275-3921-5 .— URL: https://rucont.ru/efd/787743 (дата обращения: 26.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Reading_in_Robotics_Engineering.pdf
Стр.3
Стр.121
Стр.122
Reading_in_Robotics_Engineering.pdf
УДК 811.11 ББК 81.2Англ-92 Б484 Печатается по решению кафедры лингвистического образования Института управления в экономических, экологических и социальных системах Южного федерального университета (протокол № 9 от 21 апреля 2021 г.) Рецензенты: доктор педагогических наук, профессор Южного федерального университета С. Р. Балуян кандидат филологических наук, доцент Ростовского государственного экономического университета (РИНХ) М. Г. Аханова Березуцкая, Д. О. Б484 Readings in Robotics Engineering : учебное пособие / Д. О. Березуцкая, О. Г. Мельник ; Южный федеральный университет. − Ростов-на-Дону ; Таганрог : Издательство Южного федерального университета, 2021. − 122 с. ISBN 978-5-9275-3921-5 Данное пособие предназначено для студентов специальности 15.03.04 «Робототехника и мехатроника» и содержит дидактические материалы для формирования коммуникативной компетенции. Пособие может быть использовано как для аудиторной, так и для внеаудиторной работы. УДК 811.11 ББК 81.2Англ-92 ISBN 978-5-9275-3921-5 © Южный федеральный университет, 2021 © Березуцкая Д. О., Мельник О. Г., 2021 © Оформление. Макет. Издательство Южного федерального университета, 2021 2
Стр.3
Useful Resources СONTENTS ПРЕДИСЛОВИЕ ……………………………………………………… 3 PART I. SENSING THE WORLD …………………………………... 4 1.1. Where is my flying car? …………………………………………. 4 1.2. Building robots for the future ……………………………………. 5 1.3. What makes a robot a robot? …………………………………….. 1.4. The principles of sensing ………………………………………... 6 15 1.5. How do drones sense the world? Video …………………………. 17 1.6. What does a car need to be autonomous? Discussion …………… 25 1.7. Processing sensor data Video ……………………………………. 26 1.8. Responding to a changing environment Video ………………….. 27 1.9. The challenges of making responsible decisions Video ………… 32 1.10. How can robots make responsible decisions? ………………….. 1.11. Learning from good drivers Video ……………………………... 1.12. Humans making responsible decisions Video ………………….. 1.13. What is the future for robots that can sense the world? Video … 46 33 36 39 PART 2. LEARNING FROM NATURE ……………………………. 54 2.1. Taking inspiration from nature …………………………………... 54 2.2. What features of the natural world do you think could be useful for robotics? Discussion ……………………………………………… 56 2.3. Synthetic psychology Video …………………………………….. 57 2.4. Studying natural swarms Video …………………………………. 60 2.5. Using biomimicry to build robust robots Video ………………… 61 2.6. Brain controlled robots …………………………………………... 62 2.7. Using a brain-computer interface Video ………………………… 65 2.8. What are the possibilities of mind control? ……………………… 67 2.9. Using mind control to empower those with disabilities Video ….. 2.10. The challenges of controlling robots using our thoughts ………. 2.11. What does the future hold for nature inspired research? ……….. 69 71 76 2.12. How might bioinspired robots help us in our future? Video …… 79 2.13. Learning from nature: check your understanding ……………… 81 120
Стр.121
Contents PART 3. WORKING IN TEAMS …………………………………… 85 3.1. Welcome to the next part of our course …………………………. 85 3.2. Human-robot team: a robot assisted surgery Video ……………... 86 3.3. Robot-robot team: cooperative games Video ……………………. 91 3.4. Game theory ……………………………………………………... 3.5. Team work and swarms Video …………………………………... 3.6. How future robotic teams might work together Video ………….. 93 95 97 3.7. The possibilities for robotic teams ………………………………. 99 3.8. Will a robot take your job? ………………………………………. 101 3.9. Programming skills for robotics …………………………………. 102 3.10. Ensuring a safe robotic future ………………………………….. 104 3.11. What does a future with robots look like? Video ………………. 106 3.12. Are we ready for a future with robots? ………………………… 109 3.13. Working in teams: check your understanding Quiz ……………. 109 3.14. Robotics in your career Video ………………………………….. 112 USEFUL RESOURCES ………………………………………………. 117 СПИСОК ЛИТЕРАТУРЫ …………………………………………… 119 121
Стр.122

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
Антиплагиат система на базе ИИ