Some problems of the modern development of cultural-leisure activity and national creativity // Cultural-leisure activity and national creativity. <...> Удк 37 ББк 74 Еренкова Наталья владимировна, аспирант кафедры педагогики высшей школы Оренбургского государственного педагогического университета, г. Оренбург, e -mail: erenkova1@rambler.ru МОдЕЛЬ ОБОгАЩЕНия дУХОвНОгО ОПЫТА СТУдЕНТА в кУЛЬТУРО-диНАМиЧЕСкОй СРЕдЕ кОЛЛЕдЖА MODEL OF ENRICHMENT OF THE SPIRITUAL ExPERIENCE OF THE STUDENT IN CULTURAL AND DYNAMIC ENVIRONMENT OF THE COLLEGE В статье рассмотрены модель обогащения духовного опыта студента колледжа; структура культуро-динамической среды колледжа; интерактивно-культурологический подход как методологическая основа исследования, которая позволяет рассмотреть культуро-динамическую среду как динамическую совокупность социокультурных и психолого-педагогических условий, обеспечивающих взаимосвязь и взаимодействие компонентов среды в процессе обогащения духовного опыта студента; этапы процесса обогащения духовного опыта студента колледжа. <...> The article discusses the model of enrichment of the spiritual experience of the college student; structure of cultural and dynamic environment of the college; interactive and cultural approach as the methodological basis of research, which allows analyzing the cultural and dynamic environment as the dynamic complex of socio-cultural, psychological and pedagogical conditions ensuring the interrelation and interaction of the environmental components in the process of enrichment of the spiritual experience of the student; stages of the process of the spiritual experience enrichment of the college student. <...> Ключевые слова: обогащение духовного опыта студента, культуро-динамическая среда колледжа, структурные компоненты культуро-динамической среды, интегративно-культурологический подход, этапы процесса обогащения духовного опыта студента. <...> Keywords: enrichment of spiritual experience of the college student, cultural and dynamic environment of the college, structural components of the cultural and dynamic environment, integrative and cultural approach, stages of the process of enrichment <...>