Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 468934)
Консорциум Контекстум Информационная технология сбора цифрового контента

Английский язык для гуманитариев: Американская культура сквозь призму кино = English for humanities: US culture through Feature Films: учебно-методическое пособие (180,00 руб.)

0   0
АвторыСуслонова Светлана Алексеевна, Меньшикова Екатерина Юрьевна, Новосёлова Анна Григорьевна
Страниц112
ID373945
АннотацияМатериалы пособия нацелены на формирование межкультурной профессиональной компетенции специалиста и могут быть использованы как в ходе аудиторных занятий по предмету «Английский язык» в зависимости от количества часов по учебному плану направления/профиля подготовки, так и в рамках спецкурса или факультатива по американистике/английскому языку. Большая часть материала предназначена для самостоятельной работы при подготовке к аудиторным занятиям.
Кому рекомендованоДля студентов гуманитарных специальностей с базовым уровнем владения иностранным языком В1 и выше согласно общеевропейским языковым компетенциям
ISBN978-5-261-00873-6
Английский язык для гуманитариев: Американская культура сквозь призму кино = English for humanities: US culture through Feature Films: учебно-методическое пособие / С.А. Суслонова, Е.Ю. Меньшикова, А.Г. Новосёлова .— 2014 .— 112 с. : ил. — ISBN 978-5-261-00873-6

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Английский_язык_для_гуманитариев_Американская_культура_сквозь_призму_кино_=_English_for_humanities_US_culture_through_Feature_Films_учебно-методическое_пособие.pdf
Министерство образования и науки Российской Федерации Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Северный (Арктический) федеральный университет имени М.В. Ломоносова» Иностранные языки для профессий АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ ГУМАНИТАРИЕВ Американская культура сквозь призму кино Учебно-методическое пособие Архангельск ИД САФУ 2014 3
Стр.3
УДК 811.111+930.85+791.43.03(73)(075) ББК 81.432.1+63.3(7Сое)6-7+85.373(7Сое)6я73 А647 Рекомендовано к изданию редакционно-издательским советом Северного (Арктического) федерального университета имени М.В. Ломоносова Составители: С.А. Суслонова, Е.Ю. Меньшикова, А.Г. Новоселова Рецензенты: кандидат филологических наук Е.В. Тряпицына, кандидат исторических наук О.В. Зарецкая, кандидат педагогических наук Н.В. Гузенко Английский язык для гуманитариев: Американская культура А647 сквозь призму кино = English for Humanities: US Culture through Feature Films: учебно-методическое пособие / сост. С.А. Суслонова, Е.Ю. Меньшикова, А.Г. Новоселова; Сев. (Арктич.) федер. ун-т им. М.В. Ломоносова. – Архангельск: ИД САФУ, 2014. – 112 с. – (Иностранные языки для профессии). – Текст англ. ISBN 978-5-261-00873-6 Для студентов гуманитарных специальностей с базовым уровнем владения иностранным языком В1 и выше согласно общеевропейским языковым компетенциям. Материалы пособия нацелены на формирование межкультурной профессиональной компетенции специалиста и могут быть использованы как в ходе аудиторных занятий по предмету «Английский язык» в зависимости от количества часов по учебному плану направления/профиля подготовки, так и в рамках спецкурса или факультатива по американистике/английскому языку. Большая часть материала предназначена для самостоятельной работы при подготовке к аудиторным занятиям. УДК 811.111+930.85+791.43.03(73)(075) ББК 81.432.1+63.3(7Сое)6-7+85.373(7Сое)6я73 ISBN 978-5-261-00873-6 © Суслонова С.А., Меньшикова Е.Ю., Новоселова А.Г. , составление, 2014 © Северный (Арктический) федеральный университет им. М.В. Ломоносова, 2014 4
Стр.4
CONTENTS Introduction: Viewing Films to Improve Your English ................................. 6 Cinematography as a Part of the US Culture General Information about Cinema ............................................................... 7 The History of the Cinema ............................................................................ 10 Film Creation ................................................................................................. 16 Film Industry ................................................................................................. 26 Film Assessment ............................................................................................ 27 Films for Viewing and Analysis Titanic ............................................................................................................ 35 1. General Information ............................................................................. 35 2. Viewing and Discussing the Film ........................................................ 40 Forrest Gump ................................................................................................. 51 1. General Information ............................................................................. 51 2. Viewing the Film in the Context of History and Culture .................... 57 Spanglish ........................................................................................................ 58 1. General Information ............................................................................. 58 2. Viewing and Discussing the Film ........................................................ 62 Films Related Texts for Reading and Discussion Could the Titanic Have Been Saved? ............................................................ 68 American Ethnic Identity and Immigration .................................................. 72 Crossing the Color Line. From Empathy to Implicature in Intercaltural0 00 Communication ............................................................................................. 75 Appendixes ..................................................................................................... 80 I. Vocabulary on the Films ............................................................................ 80 Titanic ...................................................................................................... 80 Forrest Gump ........................................................................................... 85 Spanglish .................................................................................................. 88 II. Activities for Self-Study ........................................................................... 91 Titanic ...................................................................................................... 91 Forrest Gump ........................................................................................... 95 Spanglish .................................................................................................. 99 Bibliography .................................................................................................. 111 5
Стр.5
Viewing Films to Improve Your English Introduction: When you can pretty much say anything you want to and you’re getting close to understanding most of what English-speakers say, you soon decide you’re fluent. But this will only last until you watch an American movie. At first you may feel lost and humbled. Movies are difficult to understand precisely because they represent a “real world,” at least from a linguistic perspective. This can make watching them incredibly frustrating, especially if you’re at that level where you feel fluent, but still can’t follow a lot of the dialogue. And yet, the fact remains that there is probably no better source of linguistic input than a good movie, if only you could understand what is being said! Movies are an excellent tools for those English language learners who fall into the linguistic zone of «frustrated fluency» discussed earlier. Viewing films aims to gain certain proficiency and upgrade your English, to give you a chance to enjoy original movies in English and to get in touch with the culture of English-speaking world. The purpose of this book is to make this process easier and more effective. *** The authors would like to thank the American teacher Ruth Sperlock for cooperation while creating this teaching aid. 6
Стр.6
CINEMATOGRAPHY AS A PART OF THE US CULTURE General Information about Cinema 1. How much do you know about the movies? The first film came from: a) The USA b) France The first movies with sound appeared in: 1917 b) the 1920s b) 1927 Rudolph Valentino was famous as: a) a cowboy The first Disney character was: a) Bambi The actress Greta Garbo originally came from: a) Germany b) a comedian b) Russia The most expensive film of the twentieth century was: a) Star Wars b) Mickey Mouse b) Batman Forever Most films are produced in: a) the USA Hollywood became important for film-making in: a) the 1900s c) Australia c) the 1930s c) 1937 c) a lover c) Sweden c) Snow White c) Titanic The most successful film of the twentieth century was: a) Citizen Kane People go to the cinema most often in: a) The USA b) Lebanon b) Gone with the Wind c) Titanic b) France c) India c) India 2. Now read the text and check your answers. Did you know? • The first film appeared in Paris in 1895, and it only lasted a few minutes, (the first full-length film didn’t appear until 1905), but movies have been popular ever since. 7
Стр.7

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически