Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 570286)
Консорциум Контекстум Информационная технология сбора цифрового контента
Уважаемые СТУДЕНТЫ и СОТРУДНИКИ ВУЗов, использующие нашу ЭБС. Рекомендуем использовать новую версию сайта.

Glimpses of Russia (the end of the XXth-the beginning of the XXIst centuries)

0   0
Первый авторАкименко Надежда Акимовна
ИздательствоКалмыцкий государственный университет
Страниц64
ID315584
АннотацияДанное учебное пособие содержит аутентичные тексты о России на английском языке. Каждый текст сопровождается лексическими, грамматическими, текстовыми упражнениями на развитие навыков чтения оригинальной литературы и говорения на английском языке.
Кому рекомендованоПособие рекомендуется стажерам и слушателям факультета довузовской подготовки и обучения иностранных граждан, изучающим исторические и культурные феномены России.
УДК811.111:91:908(470)(075.8)
ББК81.2
Акименко, Н.А. Glimpses of Russia (the end of the XXth-the beginning of the XXIst centuries) = Впечатления о России (конец IX - начало XX века) : учеб. пособие / Н.А. Акименко .— Элиста : Калмыцкий государственный университет, 2014 .— 64 с. — Текст на англ. яз. — URL: https://rucont.ru/efd/315584 (дата обращения: 28.09.2021)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Glimpses of Russia (the end of the XXth – the beginning of the XXIst centuries) = Впечатления о России (конец XIX – начало XX века) [Текст] / Н. <...> Каждый текст сопровождается лексическими, грамматическими, текстовыми упражнениями на развитие навыков чтения оригинальной литературы и говорения на английском языке. <...> Survey: When you survey the passage, you are reading to find the general content of the text. <...> Then quickly read the first sentences of all the following paragraphs. <...> Finally, read the concluding paragraph of the passage. <...> When you have finished your survey you should have a clear idea of the content and organization of the text you are about to read. <...> Survey the reading “The Eagle and the Bear: How Has America Viewed Russia?” Look at the title, think of the possible interpretations. <...> Quickly read the first sentence of each paragraph. <...> What do you think this reading is about? 2. <...> Write out unknown words into your vocabularies. <...> When Russia was still ruled by the tsars, American scholars had shown little interest in Russia until the mid-1880s, with the appearance of the major works of Turgenev, Tolstoy, Dostoyevsky and Gogol in English translation, which led to a burst of enthusiasm for things Russian. <...> And then, with the Soviet domination of Eastern Europe came the Cold War. <...> With the opening up of scholarly exchanges in 1958 it became for U.S. scholars to gain some firsthand knowledge of the Soviet Union, although strict surveillance (and sometimes even harassment) of exchange scholars by Soviet authorities made the job difficult. <...> It also contributed to the ‘totalitarian model’ approach of some historians and political scientists, who mistakenly saw the Communist Party of the Soviet Union as one vast and frighten4 ingly efficient monolithic machine of totalitarian control. <...> Later ‘revisionist’ historians of the 1970s and 1980s would paint a far more balanced and complex picture of Soviet politics and society. (to be continued) Post-reading: 5. <...> Write out the words having noun-forming suffixes: -ion, -or/er, -ing, - ate, -ar, -ance/ ence, -ics, -ment, -ist; the words having adjective-forming suffixes: -ing, -ful, -y, -ive; the adverb-forming suffix -ly. <...> Write out your own sentences showing <...>
Glimpses_of_Russia_(the_end_of_the_XXth-the_beginning_of_the_XXIst_centuries)=_Впечатления_о_России_(конец_IX_-_начало_XX_века)_учебное_пособие..pdf
ББК Ш143.21(2Рос.Калм)я73-9+Ш143.21я73-9+Д890(2Рос)я73-9 УДК 811.111:91:906(470)(075.8) А 391 Акименко, Н.А. Glimpses of Russia (the end of the XXth – the beginning of the XXIst centuries) = Впечатления о России (конец XIX – начало XX века) [Текст] / Н.А. Акименко. – Элиста: Изд-во Калм. ун-та, 2014. – 64 с. – На англ. яз. Печатается по решению редакционно-издательского совета ФГБОУ ВПО «Калмыцкий государственный университет» Данное учебное пособие содержит аутентичные тексты о России на английском языке. Каждый текст сопровождается лексическими, грамматическими, текстовыми упражнениями на развитие навыков чтения оригинальной литературы и говорения на английском языке. Пособие рекомендуется стажёрам и слушателям факультета довузовской подготовки и обучения иностранных граждан, изучающим исторические и культурные феномены России. Рецензенты: кандидат филологических наук, доцент Е.В. Куканова (Волгоградский государственный университет); кандидат филологических наук, доцент П.В. Тимачев (Волгоградский государственный университет) © ФГБОУ ВПО «Калмыцкий государственный университет», 2014 ©Акименко Н.А., 2014 2
Стр.2
TABLE OF CONTENTS Lesson 1. The Eagle and the Bear: How Has America Viewed Russia? Part I. ...................................................................................................... 3 Lesson 2. The Eagle and the Bear: How Has America Viewed Russia? Part II. .................................................................................................... 8 Lesson 3. Hidden Treasures, Lost? ....................................................................... 15 Lesson 4. Russia from an American’s View......................................................... 21 Lesson 5. First Impressions of Russia. Part I. ...................................................... 27 Lesson 6. My First Impressions of Russia. Part II. .............................................. 32 Lesson 7. Moscow. Part I. ................................................................................... 38 Lesson 8. Moscow. Part II. ................................................................................... 38 Lesson 9. An American in Moscow. Part I. ......................................................... 45 Lesson 10. An American in Moscow. Part II. ..................................................... 50 63
Стр.63