Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634699)
Контекстум
.

Английский язык. Спецтексты для филологов

0   0
Первый авторАкименко Надежда Акимовна
ИздательствоКалмыцкий государственный университет
Страниц60
ID315576
АннотацияУчебное пособие представляет собой практикум по дисциплине «Английский язык», содержит систему упражнений, направленных на развитие навыков чтения и перевода научных и публицистических текстов по специальности. В пособие включены проверочные вопросы на знание древних мифов, сказок, легенд, загадок, пословиц и ключи к ним.
Кому рекомендованоДля студентов, обучающихся по направлению «Филология» профиль «Отечественная филология» – Русский язык и литература.
УДК811.111(075.8)
ББК81.2Англ
Акименко, Н.А. Английский язык. Спецтексты для филологов : учеб. пособие / Н.А. Акименко .— Элиста : Калмыцкий государственный университет, 2014 .— 60 с. : ил. — URL: https://rucont.ru/efd/315576 (дата обращения: 24.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Media of the United Kingdom and the US Media of the United Kingdom consist of several different types of communications media: television, radio, newspapers, magazines, and Web sites. <...> The United Kingdom has a diverse range of providers, the most prominent being the state-owned public service broadcaster, the BBC (British Broadcasting Corporation). <...> The BBC's largest competitors are ITV plc, which operates 11 of the 15 regional television broadcasters that make up the ITV Network, and News Corporation, which holds a large stake in satellite broadcaster British Sky Broadcasting and also operate a number of leading national newspapers. <...> Regional media is covered by local radio, television and print newspapers. <...> Trinity Mirror operates 240 local and regional newspapers in the United Kingdom, as well as national newspapers such as the Daily Mirror and the Sunday Mirror. <...> Audiences In 2009 it was estimated that individuals viewed a mean of 3.75 hours of television per day and 2.81 hours of radio. <...> The main BBC public service broadcasting channels accounted for and estimated 28.4% of all television viewing; the three main independent channels accounted for 29.5% and the increasingly important other satellite and digital channels for the remaining 42.1%. <...> Sales of newspapers have fallen since the 1970s and in 2009 42% of people reported reading a daily national newspaper. <...> Media of the United States Media of the United States consist of several different types of communications media: television, radio, cinema, newspapers, magazines, and Internet-based Web sites. <...> Critics allege that localism, local news and other content at the community level, media spending and coverage of news, and diversity of ownership and views have suffered as a result of these processes of media concentration. 3 Theories to explain the success of such companies include reliance on certain policies of the American federal government or a tendency to natural monopolies in the industry. <...> From Wikipedia, the free encyclopedia Vocabulary diverse range of providers – множество разнообразных представителей, поставщиков услуг state-owned public service broadcaster – компания общественного государственного вещания competitors – конкуренты operate – осуществлять деятельность, работать hold a large stake – иметь большой пакет акций satellite broadcaster – спутниковый вещатель to be estimated – оцениваться account <...>
Английский_язык._Спецтексты_для_филологов_учебное_пособие._.pdf
ББК Ш143.21(2Рос.Калм)я73+Ш143.21я73 УДК 811.111(075.8) А 391 Акименко, Н.А. Английский язык. Спецтексты для филологов [Текст]: учебное пособие / Н.А. Акименко.– Элиста: Изд-во Калм. ун-та, 2014. – 60 с. Печатается по решению редакционно-издательского совета ФГБОУ ВПО «Калмыцкий государственный университет» Настоящее издание представляет собой практикум по дисциплине «Английский язык», содержит систему упражнений, направленных на развитие навыков чтения и перевода научных и публицистических текстов по специальности. В пособие включены проверочные вопросы на знание древних мифов, сказок, легенд, загадок, пословиц и ключи к ним. Издание адресовано студентам, обучающихся по направлению «Филология» профиль «Отечественная филология» – Русский язык и литература. Рецензенты: кандидат филологических наук, доцент П.В. Тимачев (Волгоградский государственный университет); кандидат филологических наук, доцент Е.В. Куканова (Волгоградский государственный университет) © ФГБОУ ВПО «Калмыцкий государственный университет», 2014 © А.Н. Акименко, 2014 2
Стр.2
TABLE OF CONTENTS Part I ................................................................................................................. 3 Lesson 1. Media of the United Kingdom and the US ....................................... 3 Lesson 2. Media in London ............................................................................... 6 Lesson 3. Newspapers. Part I. ......................................................................... 10 Lesson 4. Newspapers. Part II. ........................................................................ 15 Lesson 5. Fleet Street ...................................................................................... 20 Lesson 6. Radio ............................................................................................... 28 Lesson 7. Television ....................................................................................... 33 Part II ............................................................................................................. 39 Lesson 8. Origins and Development of the Study of Folklore ....................... 39 Lesson 9. Folklore Societies .......................................................................... 41 Lesson 10. Early Theories of the Origins and Nature of Folklore .................. 43 Lesson 11. Folk Tales ..................................................................................... 45 Lesson 12. Increased Scope of Folklore ......................................................... 47 Lesson 13. Folk song ...................................................................................... 48 Lesson 14. Myths and Tales ............................................................................ 49 Lesson 15. Fable .............................................................................................. 51 Lesson 16. Proverb .......................................................................................... 52 Part III ............................................................................................................ 53 Quiz I ............................................................................................................... 53 Quiz II ............................................................................................................. 54 Quiz III ............................................................................................................ 55 Quiz IV ............................................................................................................ 55 Quiz V .............................................................................................................. 56 Quiz VI ............................................................................................................ 56 Quiz VII .......................................................................................................... 57 Список использованной литературы ...................................................... 58 59
Стр.59