Разнообразие упражнений и заданий позволяет преподавателю выбрать наиболее актуальные, ориентируясь на уровень языковой подготовки группы, а также на количество часов, отведенных на домашнее чтение в том или ином семестре. <...> Преподаватели могут эффективно применять все предложенные задания, варьируя их по своему усмотрению в зависимости от учебного плана, конкретных задач преподавания и языковой подготовленности студентов. 5 Chapter 1 East Wind I. Read, translate and transcribe the following words, give explanation of their meaning. <...> Say in what situations these words and combinations are used. <...> To scratch one’s head thoughtfully To follow smb’s directions exactly Dilapidated To afford smth To give the matter some consideration To come to the conclusion A waste of time/money To deserve to do smth/smth By smb’s leave Without a word of warning To advertise To look lopsided To say nothing of smb/smth To require To queue up To hold up the traffic A guild weathercock There is frost in my bones Absent-mindedly Barley-water A newcomer To sniff Old-fashioned Out — of — date To have an excellent view Extraordinary To slide gracefully down/up the banisters A sigh of relief To make up one’s mind To regard smb. searchingly 6 To do smb. a signal honour To withdraw smth To do/undo one’s bed To restrain oneself Throat lozenges A bottle of scent To obey/disobey Smb’s eyes popped with astonishment Spit-spot into bed Anxiously To tip smb II. <...> To give somebody a small amount of money for some little favour; a bottle of perfume; to do smb. a favour; unusual; to decide; shabby; to line up; to see very clearly; to demand; having smb’s permission; to have enough money to buy smth. <...> Give the three forms of the following verbs, translate and transcribe them. <...> To find, to say, to run, to go, to begin, to own, to give, to afford, to come, to lay, to lie, to cut, to polish, to speak, to leave, to warn, to advertise, to mean, to get, to put, to hold, to make, to build, to draw, to think, to wear, to break, to sit, to send, to smell, to die, to bend, to toss, to see <...>
ЗАДАНИЯ_И_УПРАЖНЕНИЯ_ПО_КНИГЕ_ПАМЕЛЫ_ТРЭВЕРС_«МЭРИ_ПОППИНС».pdf
МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ
РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
ФГБОУ ВПО «ОРЕНБУРГСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ»
Л. Г. Романова, М. П. Козьма
ЗАДАНИЯ И УПРАЖНЕНИЯ ПО КНИГЕ
ПАМЕЛЫ ТРЭВЕРС «МЭРИ ПОППИНС»
Учебное пособие по домашнему чтению
на английском языке для студентов факультетов
иностранных языков
Оренбург
Издательство ОГПУ
2014
Стр.2
УДК 811 (075.8)
ББК 81.2Англ-1я73
Р69
Рецензенты
С. В. Мангушев, кандидат филологических наук, доцент
М. В. Евстигнеева, кандидат филологических наук, доцент
Романова, Л. Г.
Р69 Задания и упражнения по книге Памелы Трэверс
«Мэри Поппинс» : учебное пособие по домашнему чтению
на английском языке для студентов факультетов
иностранных языков / Л. Г. Романова, М. П. Козьма ;
Мин-во образования и науки РФ, ФГБОУ ВПО «Оренб. гос.
пед. ун-т». — Оренбург : Изд-во ОГПУ, 2014. — 76 с.
ISBN 978-5-85859-575-5
УДК 811 (075.8)
ББК 81.2Англ-1я73
ISBN 978-5-85859-575-5
© Романова Л. Г., Козьма М. П., 2014
© Оформление. Изд-во ОГПУ, 2014
Стр.3