Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634932)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система

Academic English for Engineering and Technology Studies (1600,00 руб.)

0   0
Первый авторНиколаева Наталья Николаевна
АвторыЛежнева Екатерина Борисовна
ИздательствоМ.: Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана
Страниц245
ID776582
АннотацияРазработанный комплекс заданий для аудиторной и самостоятельной работы магистров над научным и профессиональным английским языком направлен на формирование навыков академической устной и письменной речи. Представлены аутентичные англоязычные материалы по современным научным темам, практические задания по развитию навыков чтения, говорения, письма и перевода научно-технической литературы, а также упражнения на отработку углубленного лексико-грамматического материала в академическом дискурсе.
Кем рекомендованоНаучно-методическим советом МГТУ им. Н.Э. Баумана в качестве учебного пособия
Кому рекомендованоДля магистров, изучающих дисциплину «Иностранный язык (английский)» в МГТУ им. Н.Э. Баумана.
ISBN978-5-7038-5518-8
УДК811.111:378(075.8)
ББК81.2Англ.я73
Николаева, Н.Н. Academic English for Engineering and Technology Studies = Академический английский язык для магистров инженерно-технических направлений подготовки : учеб. пособие / Е.Б. Лежнева; Н.Н. Николаева .— Москва : Изд-во МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2020 .— 245 с. — ISBN 978-5-7038-5518-8 .— URL: https://rucont.ru/efd/776582 (дата обращения: 27.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Academic_English_for_Engineering_and_Technology_Studies_Академический_английский_язык_для_магистров_инженерно-_технических_направлений_подготовки__.pdf
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Московский государственный технический университет имени Н.Э. Баумана (национальный исследовательский университет)» for Engineering and Technology Studies Академический английский язык Н.Н. Николаева, Е.Б. Лежнева Academic English для магистров инженерно-технических направлений подготовки Учебное пособие
Стр.2
УДК 81:378(075) ББК 81.2 Англ Н27 Издание доступно в электронном виде по адресу https://bmstu.press/catalog/item/7002/ Факультет «Лингвистика» Кафедра «Английский язык для приборостроительных специальностей» Рекомендовано Научно-методическим советом МГТУ им. Н.Э. Баумана в качестве учебного пособия Николаева, Н. Н. Н27 Academic English for Engineering and Technology Studies = Академический английский язык для магистров инженерно-технических направлений подготовки : учебное пособие / Н. Н. Николаева, Е. Б. Лежнева. – Москва : Издательство МГТУ им. Н. Э. Баумана, 2020. – 242, [2] c. ISBN 978-5-7038-5518-8 Разработанный комплекс заданий для аудиторной и самостоятельной работы магистров над научным и профессиональным английским языком направлен на формирование навыков академической устной и письменной речи. Представлены аутентичные англоязычные материалы по современным научным темам, практические задания по развитию навыков чтения, говорения, письма и перевода научнотехнической литературы, а также упражнения на отработку углубленного лексикограмматического материала в академическом дискурсе. Для магистров, изучающих дисциплину «Иностранный язык (английский)» в МГТУ им. Н.Э. Баумана. УДК 81:378(075) ББК 81.2 Англ ISBN 978-5-7038-5518-8 © МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2020 © Оформление. Издательство МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2020
Стр.3
Module — most academic courses are divided into modules, which examine a specified topic Outline — a preparatory plan for a piece of writing Paraphrase — a rewriting of a text with substantially different wording and organization but similar ideas Peer review — the process of collecting comment from academic authorities on an article before publication in a journal. This system gives increased validity to the publication Phrase — a few words that are commonly combined Plagiarism — using another writer’s work without acknowledgement in an acceptable manner Primary research — original research (e.g. a laboratory experiment or a sociological enquiry) Quotation — use of the exact words of another writer to illustrate your writing Redundancy — the unnecessary repetition of ideas or information References — a list of all the sources you have cited in your work Register — the level of formality in language Restatement — repeating a point in order to explain it more clearly Scan — a method of reading in which the eyes move quickly over the page to find a specific item Skim — a related reading technique to quickly find out the main ideas of a text Source — the original text you have used to obtain an idea or piece of information Summary — a shorter version of something Synonym — a word or phrase with a similar meaning to another Synopsis — a summary of an article or book Term — word or phrase used to express a special concept Word class — a grammatical category (e.g. noun, adjective)
Стр.242
Оглавление Предисловие ..................................................................................................... 3 Abbreviations ...................................................................................................... 6 Введение ........................................................................................................... 7 Module 1. What is Science? ................................................................................. 9 Academic Word List ............................................................................................ 9 Grammar Revision ............................................................................................. 9 Reading and Speaking ....................................................................................... 14 1. What is Contemporary Science? .............................................................. 14 2. Science as Knowledge ............................................................................. 16 3. Science and Technology as Resource of Society Renovation ..................... 20 4. Scientific and Technological Progress. Science in the XXI Century .......... 25 Writing ............................................................................................................. 27 Self-Study Activities ......................................................................................... 31 Module Test 1 ................................................................................................... 36 Module 2. Evolution of Scientific Worldview ....................................................... 42 Academic Word List .......................................................................................... 42 Grammar Revision ........................................................................................... 42 Reading and Speaking ....................................................................................... 46 1. History of Science Development ............................................................. 46 2. Practical Use of Scientific Knowledge ..................................................... 50 3. Process of Understanding the World Around Us ....................................... 54 4. Past and Present ...................................................................................... 57 Writing ............................................................................................................. 61 Self-Study Activities ......................................................................................... 63 Module Test 2 ................................................................................................... 69 Module 3. Science and Society .......................................................................... 77 Academic Word List .......................................................................................... 77 Grammar Revision ........................................................................................... 77 Reading and Speaking ....................................................................................... 79 1. Knowledge and Education Development ................................................. 79 2. Today’s Students are Tomorrow’s Scientists ............................................. 82 3. Innovation Systems. Developing Scientific Worldview .............................. 85 4. Knowledge and Competences as Basis of Future Career ........................... 87 Writing ............................................................................................................. 93 Self-Study Activities ......................................................................................... 96 Module Test 3 ................................................................................................... 99 242
Стр.243
Module 4. Development Potential of Science .................................................... 105 Academic Word List ........................................................................................ 105 Grammar Revision ......................................................................................... 105 Reading and Speaking ..................................................................................... 107 1. Scientific Advancements ....................................................................... 107 2. Natural and Man-Made Threats: Scientific View ................................... 110 3. Technical Achievements as National Pride ............................................. 115 4. The Most Important Scientific Discoveries in the XX and XXI Centuries ... 117 Writing ........................................................................................................... 123 Self-Study Activities ....................................................................................... 124 Module Test 4 ................................................................................................. 129 Module 5. Science in Everyday Life .................................................................. 136 Academic Word List ........................................................................................ 136 Grammar Revision ......................................................................................... 136 Reading and Speaking ..................................................................................... 138 1. Implementation of Scientific Discoveries in Everyday Life ..................... 138 2. Research Has Improved Our Daily Life ................................................. 140 3. Innovative Education: Challenges and Solutions .................................... 143 4. Preparation for Defending Master’s Thesis ............................................ 146 Writing ........................................................................................................... 151 Self-Study Activities ....................................................................................... 153 Module Test 5 ................................................................................................. 156 Module 6. Science: Turning Your Hobby into Profession ................................... 164 Academic Word List ........................................................................................ 164 Grammar Revision ......................................................................................... 164 Reading and Speaking ..................................................................................... 166 1. Science as Knowledge and Profession. Famous Scientists and Their Career Paths .......................................................................... 166 2. Practical Use of Scientific Knowledge ................................................. 170 3. Contemporary Scientific Knowledge and Critical Thinking ................... 173 4. Defending Master’s Thesis .................................................................... 179 Writing ........................................................................................................... 184 Self-Study Activities ....................................................................................... 184 Module Test 6 ................................................................................................. 186 References ...................................................................................................... 194 Internet Sources ......................................................................................... 195 Appendix 1. Speaking in Academic Contexts ................................................... 196 Appendix 2. How to Write an Academic Essay ................................................. 202 Appendix 3. Latin Abbreviations and hortenings ........................................... 215 Appendix 4. Sublists of the Academic Word List .............................................. 217 Glossary ......................................................................................................... 240 S
Стр.244

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
Антиплагиат система на базе ИИ