Изменение пароля
Пользователь
anonymous
Текущий пароль
*
Новый пароль
*
Подтверждение
*
Запомнить меня
Забыли пароль?
Электронная библиотека (16+)
Впервые на сайте?
Вход
/
Регистрация
Национальный цифровой ресурс
Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 612718)
Для выхода нажмите Esc или
English for Managers (12000,00 руб.)
0
0
Первый автор
Агабекян И. П.
Издательство
М.: Проспект
Страниц
353
Предпросмотр
ID
673117
Аннотация
Учебное пособие соответствует государственному образовательному стандарту и требованиям программы по иностранным языкам для неязыковых вузов. Пособие рассчитано на 280-320 часов аудиторной работы (в зависимости от уровня подготовки учащихся) и содержит неадаптированные тексты, взятые из современных английских и американских источников по данной специальности, и краткий грамматический справочник с упражнениями.
Кому рекомендовано
Для учащихся старших курсов вузов, изучающих менеджмент, бизнес, экономику, маркетинг.
ISBN
978-5-392-28076-6
УДК
811.111:005(075.8)
ББК
81.2Англ-923
Агабекян, И.П. English for Managers = Английский язык для менеджеров : учеб. пособие / И.П. Агабекян .— Москва : Проспект, 2019 .— 353 с. — ISBN 978-5-392-28076-6 .— URL: https://rucont.ru/efd/673117 (дата обращения: 05.06.2025)
Популярные
Управление закупками и поставками
200,00 руб
Практическая методика обучения русскому ...
290,00 руб
Перевод в кино
290,00 руб
Спортивный менеджмент. Регулирование орг...
200,00 руб
Ивент-менеджмент в спорте. Управление сп...
240,00 руб
Основы продюсерства. Аудиовизуальная сфе...
200,00 руб
Вы уже смотрели
Методические указания по выполнению выпу...
110,00 руб
Теоретическая фонетика. Английский язык....
220,00 руб
Закономерности формирования спинального ...
220,00 руб
Методические указания по работе с темой ...
Сборник материалов научных конференций с...
290,00 руб
Современные аспекты подготовки и професс...
290,00 руб
Предпросмотр (выдержки из произведения)
Резюме документа
Страницы
Текст
English_for_Managers._Английский_язык_для_менеджеров._Учебное_пособие.pdf
Стр.2
Стр.3
Стр.349
Стр.350
Стр.351
Стр.352
English_for_Managers._Английский_язык_для_менеджеров._Учебное_пособие.pdf
2019
Стр.2
УДК 811.111:65.0(075.8) ББК 81.2Àíãë-923 À23 Электронные версии книг на сайте www.prospekt.org Агабекян И. П. À23 English for Managers. Английский язык для менеджеров : ó÷åá. ïîñîáèå. – Москва : Ïðîñïåêò, 2019. – 352 ñ. ISBN 978-5-392-28076-6 Учебное пособие соответствует государственному образовательному стандарту и требованиям программы по иностранным языкам для неязыковых вузов. Пособие рассчитано на 280–320 часов аудиторной работы (в зависимости от уровня подготовки учащихся) и содержит неадаптированные тексты, взятые из современных английских и американских источников по данной специальности, и краткий грамматический справочник с упражнениями. Для учащихся старших курсов вузов, изучающих менеджмент, бизнес, экономику, маркетинг. УДК 811.111:65.0(075.8) ББК 81.2Àíãë-923 Учебное издание Агабекян Игорь Петрович ENGLISH FOR MANAGERS АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ДЛЯ МЕНЕДЖЕРОВ Учебное пособие Подписано в печать 02.04.2018. Формат 60 ƀ2WH1/16. Печать офсетная. Печ. л. 22,0. Тираж 1000 экз. Заказ № ООО «Проспект» 111020, ã. Ìîñêâà, óë. Áîðîâàÿ, ä. 7, ñòð. 4. ISBN 978-5-392-28076-6 © È. Ï. Àãàáåêÿí, 2005 © ООО «Ïðîñïåêò», 2009
Стр.3
СОДЕРЖАНИЕ От автора . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 UNIT 1 WHAT IS “MANAGEMENT”? TEXT 1. Traditional Interpretation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 TEXT 2. What is a manager? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 TEXT 3. Managers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 TEXT 4. What is “supervision”? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 TEXT 5. Strategic Management Thinking . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 UNIT 2 WHAT YOU NEED TO BECOME A SUCCESSFUL LEADER TEXT 1. Key Traits of Successful Leaders . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 24 TEXT 2. What is the Difference between Leadership AND Manage ment? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . TEXT 2. How To Motivate Your Employees? . . . . . . . . . . . . . . . 27 UNIT 3 FORMS OF BUSINESS ORGANIZATION TEXT 1. Sole proprietorship . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 TEXT 2. Partnership . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 TEXT 3. Corporation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 TEXT 4. Board of Directors . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 TEXT 5. Limited Liability Company (LLC) . . . . . . . . . . . . . . . . 38 UNIT 4 PRODUCTION MANAGEMENT TEXT 1. What is production management? . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 TEXT 2. The “five M's” in production management . . . . . . . . . . . . 44 TEXT 3. Summary Table of Production Control . . . . . . . . . . . . . . 48 UNIT 5 PERSONNEL MANAGEMENT TEXT 1. What is Personnel Management? . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 TEXT 2. Developing a Personnel System . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 348
Стр.349
Содержание TEXT 3. Hiring of employees . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55 TEXT 4. Firing Employees . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 UNIT 6 THE RECRUITMENT PROCESS TEXT 1. Hiring new employees . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61 TEXT 2. How to Select the “Right” Person . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 TEXT 3. Application Forms . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66 TEXT 4. Writing a job description . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 UNIT 7 GETTING A JOB TEXT 1. Looking for a job . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 TEXT 2. The letter of application (cover letter) . . . . . . . . . . . . . . 73 TEXT 3. Types of interviews . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76 TEXT 4. Testing of applicants . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 UNIT 8 PERFORMANCE MANAGEMENT TEXT 1. What is performance management? . . . . . . . . . . . . . . . . 83 TEXT 2. Job Description & Strategic Plan . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 TEXT 3. Employee Job Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 TEXT 4. How to Lead Your Employees to Top Performance . . . . . . 90 TEXT 5. What is Delegation? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 UNIT 9 EMPLOYEE TRAINING AND DEVELOPMENT TEXT 1. Purpose of Training and Development . . . . . . . . . . . . . . 95 TEXT 2. Training Methods . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 TEXT 3. Trainers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 UNIT 10 GENERAL BUSINESS PLANNING TEXT 1. Preparing a business plan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 TEXT 2. What is a Business Plan? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 TEXT 3. The Business Planning Process . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107 UNIT 11 FINANCIAL MANAGEMENT TEXT 1. What Is Financial Management? . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 TEXT 2. The Necessity of Financial Planning . . . . . . . . . . . . . . . 116 TEXT 3. Financial Management Planning . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 349
Стр.350
Содержание UNIT 12 FINANCIAL MANAGEMENT PLANNING TEXT 1. Financial Statements . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122 TEXT 2. The Statement of Income . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 TEXT 3. Financial Ratio Analysis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 UNIT 13 ACCOUNTING AND BOOKKEEPING TEXT 1. What is Accounting and Bookkeeping? . . . . . . . . . . . . . 134 TEXT 2. The Double Entry System . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 TEXT 3 The Balance Sheet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 TEXT 4. Bookkeeping and Accounting Cycle . . . . . . . . . . . . . . . 143 TEXT 5. Management Accounting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 UNIT 14 COMMERCIAL PAPERS (DOCUMENTS) TEXT 1. What are Commercial Papers? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 TEXT 2. What are the types of commercial papers? . . . . . . . . . . . . 155 163 TEXT 3. What are some of the specialized forms of commercial paper in use? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . UNIT 15 MANAGING CAPITAL TEXT 1. How the Need for Capital Arises . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 TEXT 2. ShortTerm and LongTerm Capital . . . . . . . . . . . . . . . 169 TEXT 3. Sources of capital . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 TEXT 4. Credit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 UNIT 16 SOURCES OF MONEY (TRADE CREDIT AND EQUITY CAPITAL) TEXT 1. Trade credit and small businesses . . . . . . . . . . . . . . . . . 179 TEXT 2. Debt – types & availability . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181 TEXT 3. Equity capital . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 UNIT 17 BANKS AND BANKING TEXT 1. Banks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 TEXT 2. What is banking? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192 TEXT 3. Business Banking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194 TEXT 4. Basic types of business records . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 196 350
Стр.351
Содержание UNIT 18 BUSINESS DOCUMENTS (CONTRACTS) TEXT 1. What Is a Contract? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 199 TEXT 2. Types of contracts . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201 TEXT 3. Contract Sample . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205 UNIT 19 BUSINESS CORRESPONDENCE TEXT 1. Business letters . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216 TEXT 2. Formal business letters . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 TEXT 3. Telephone conversations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 UNIT 20 MARKETING MANAGEMENT TEXT 1. Marketing Management . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 229 TEXT 2. What is marketing? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230 TEXT 3. How to develop a marketing concept? . . . . . . . . . . . . . . 235 TEXT 4. Marketing control . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237 UNIT 21 ADVERTISING TEXT 1. Basic Definitions of Advertising, Promotion, Public Relations and Publicity, and Sales . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240 TEXT 2. Advertising . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242 TEXT 3. Major Methods of Advertising and Promotion . . . . . . . . . 244 TEXT 4. What Advertising Medium to Use? . . . . . . . . . . . . . . . . 247 UNIT 22 INTERNET AND EBUSINESS TEXT 1. The Origins of the Internet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 TEXT 2. Who Owns the WWW? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256 TEXT 3. EBUSINESS (Selling On The Internet) . . . . . . . . . . . . 257 TEXT 4. Creating a WebBased Business . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Grammar revision course. Основные понятия в грамматике. . . . . 364 Additional reading . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 319 Appendix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 333 351
Стр.352
Облако ключевых слов *
* - вычисляется автоматически