Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634160)
Контекстум
.

Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине "Технический английский с переводом" (80,00 руб.)

0   0
Первый авторИванова Оксана Николаевна
ИздательствоЯКУТСКАЯ ГОСУДАРСТВЕННАЯ СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННАЯ АКАДЕМИЯ
Страниц8
ID618538
АннотацияМетодические указания по выполнению контрольных работ по дисциплин "Технический английский с переводом" предназначены для студентов 2 курса заочного отделения по направлению 35.03.02 Технология лесозаготовительных и деревоперерабатывающих производств
Иванова, О.Н. Методические указания по выполнению контрольных работ по дисциплине "Технический английский с переводом" / О.Н. Иванова .— Якутск : ЯКУТСКАЯ ГОСУДАРСТВЕННАЯ СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННАЯ АКАДЕМИЯ, 2016 .— 8 с. — URL: https://rucont.ru/efd/618538 (дата обращения: 16.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Каждое контрольное задание в данном пособии предлагается в пяти вариантах. <...> Материал следует располагать по следующему образцу: Левая страница Английский текст Правая страница Русский текст Контрольные работы должны быть выполнены в той последовательности, в которой они даны в настоящем пособии. <...> New material is explained by the teacher at every lesson. 2. <...> New material has been explained by the teacher for then minutes since 9 o’clock in the morning. 3. <...> New material is being explained by the teacher now. 4. <...> New material will have been explained by the teacher by the end of the 1 st lesson. <...> Перепишите предложения и переведите их , обращая внимание на разные значения слов it, that, one. 1 . <...> Перепишите предложения и переведите , обращая внимание на разные значения глаголов to be, to have, to do. 1 . <...> Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на функцию инфинитива. 1 . <...> Прочитайте текст и выполните задания к нему Environmental Pollution and Its Effects One of the greatest problems that the world is facing today is that of environmental pollution, increasing with every passing year and causing grave and irreparable damage to the earth. <...> Environmental pollution consists of five basic types of pollution, namely, air, water, soil, noise and light Air pollution is by far the most harmful form of pollution in our environment. <...> Air pollution is cause by the injurious smoke emitted by cars, buses, trucks, trains, and factories, namely sulphur dioxide, carbon monoxide and nitrogen oxides. <...> Evidence of increasing air pollution is seen in lung cancer, asthma, allergies, and various breathing problems along with severe and irreparable damage to flora and fauna. <...> Even the most natural phenomenon of migratory birds has been hampered, with severe air pollution preventing them from reaching their seasonal metropolitan destinations of centuries. <...> This gas has slowly damaged the atmosphere and depleted the ozone layer leading to global warming. <...> Water pollution can also indirectly occur as an offshoot of soil pollution – through surface runoff and leaching to groundwater. <...> Noise <...>
Методические_указания_по_выполнению_контрольных_работ_по_дисциплине_Технический_английский_с_переводом.pdf
МИНИСТЕРСТВО СЕЛЬСКОГО ХОЗЯЙСТВА РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования «Якутская государственная сельскохозяйственная академия» Департамент по экономико-правовому и гуманитарному образованию УДК 811.111 (075.8) ББК 81.2Англ.- 923 Разработчик методических указаний по выполнению контрольных работ дисциплины ―Технический английский с переводом ": кандидат педагогических наук, доцент Департамента по экономико-правовому и гуманитарному образованию ФГБОУ ВО ―Якутская ГСХА‖ Иванова Оксана Николаевна. МЕТОДИЧЕСКИЕ УКАЗАНИЯ ПО ВЫПОЛНЕНИЮ КОНТРОЛЬНЫХ РАБОТ Дисциплина (модуль)Б1.В.ДВ.1 Технический английский с переводом Специальность (образовательная программа) 35.03.02 Технология лесозаготовительных и деревоперерабатывающих производств Профиль: Лесоинженерное дело Данная учебная программа предназначена для магистров направления подготовки 35.03.02 Технология лесозаготовительных и деревоперерабатывающих производств заочной формы обучения. УДК 811.111 (075.8) ББК 81.2Англ.- 923 @Якутская государственная Якутск-2016 сельскохозяйственная академия, 2016
Стр.1
Требования к выполнению контрольной работы № 2 Данная контрольная работа предназначена для студентов 2 курса заочного отделения инженерного факультета. Каждое контрольное задание в данном пособии предлагается в пяти вариантах. Студенты должны выполнить один из пяти вариантов в соответствии с последними цифрами студенческого шифра: студенты, шифр которых оканчивается на 1 или 2, выполняют вариант №1; на 3 или 4 - №2; на 5 или 6 - №3; на 5 или 6 - №4; на 7 или 8 -№5; на 9 или 0 - №5. Выполнять письменные контрольные работы следует в отдельной тетради. На обложке тетради необходимо написать фамилию, курс, факультет, специальность и номер контрольной работы. Контрольные работы должны выполняться чернилами, аккуратно, четким почерком. Материал следует располагать по следующему образцу: Левая страница Английский текст Правая страница Русский текст Контрольные работы должны быть выполнены в той последовательности, в которой они даны в настоящем пособии. Если контрольная работа выполнена без соблюдений указаний или не полностью, она не принимается. Чтобы правильно выполнить задания, необходимо усвоить следующие разделы курса английского языка : 1 . Грамматические функции и значения слов that, one, it. 2. Пассивный залог (the Passive Voice) видовременных форм Indefinite, Continuous, Perfect. 3. Функции глаголов to be, to have, to do. 4. Простые неличные формы глагола . Вариант 1 I. Перепишите следующие предложения, определите в каждом из них видовременную форму и залог глагола. Переведите предложения. 1 . New material is explained by the teacher at every lesson. 2. New material has been explained by the teacher for then minutes since 9 o’clock in the morning. 3. New material is being explained by the teacher now. 4. New material will have been explained by the teacher by the end of the 1 st lesson. II. Перепишите предложения и переведите их , обращая внимание на разные значения слов it, that, one. 1 . It is on this square that sports events took place last year. 2. I have no pen. I am going to buy one. 3. The rivers in England are not so long as those of Russia. II. Перепишите предложения и переведите , обращая внимание на разные значения глаголов to be, to have, to do. 1 . I have to go to the country today. 2. In winter the nights are longer than the days. 3. What book do you like best of all? 4. First of all I do my morning exercises. III. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на функцию инфинитива. 1 . To see is to believe. 2. It was a difficult problem to solve. 3. To greet the teacher the students stand up when the teacher enters the classroom. 4. She is sure to be accepted to the University. 5. He wanted me to read this. 6. We are glad to have seen you. IV. Прочитайте текст и выполните задания к нему Environmental Pollution and Its Effects
Стр.2
One of the greatest problems that the world is facing today is that of environmental pollution, increasing with every passing year and causing grave and irreparable damage to the earth. Environmental pollution consists of five basic types of pollution, namely, air, water, soil, noise and light Air pollution is by far the most harmful form of pollution in our environment. Air pollution is cause by the injurious smoke emitted by cars, buses, trucks, trains, and factories, namely sulphur dioxide, carbon monoxide and nitrogen oxides. Even smoke from burning leaves and cigarettes are harmful to the environment causing a lot of damage to man and the atmosphere. Evidence of increasing air pollution is seen in lung cancer, asthma, allergies, and various breathing problems along with severe and irreparable damage to flora and fauna. Even the most natural phenomenon of migratory birds has been hampered, with severe air pollution preventing them from reaching their seasonal metropolitan destinations of centuries. Chlorofluorocarbons (CFC), released from refrigerators, airconditioners, deodorants and insect repellents cause severe damage to the Earth’s environment. This gas has slowly damaged the atmosphere and depleted the ozone layer leading to global warming. Water pollution caused industrial waste products released into lakes, rivers, and other water bodies, has made marine life no longer hospitable. Humans pollute water with large scale disposal of garbage, flowers, ashes and other household waste. In many rural areas one can still find people bathing and cooking in the same water, making it incredibly filthy. Acid rain further adds to water pollution in the water. In addition to these, thermal pollution and the depletion of dissolved oxygen aggravate the already worsened condition of the water bodies. Water pollution can also indirectly occur as an offshoot of soil pollution – through surface runoff and leaching to groundwater. Noise pollution, soil pollution and light pollution too are the damaging the environment at an alarming rate. Noise pollution include aircraft noise, noise of cars, buses, and trucks, vehicle horns, loudspeakers, and industry noise, as well as high-intensity sonar effects which are extremely harmful for the environment. Maximum noise pollution occurs due to one of modern science’s best discoveries – the motor vehicle, which is responsible for about ninety percent of all unwanted noise worldwide. Soil pollution, which can also be called soil contamination, is a result of acid rain, polluted water, fertilizers etc., which leads to bad crops. Soil contamination occurs when chemicals are released by spill or underground storage tank leakage which releases heavy contaminants into the soil. These may include hydrocarbons, heavy metals, MTBE, herbicides, pesticides and chlorinated hydrocarbons. Light Pollution includes light trespass, over-illumination and astronomical interference. Ответьте на вопросы по содержанию текста: 1. How many types of environmental pollution are described in the text? 2. What is the reason of appearing holes in the ozone layer? 3. What does soil contamination mean? Вариант 2 I. Перепишите предложения, определите в каждом из них видовременную форму и залог глагола, переведите предложения. 1. The letters are sent every day. 2. The letters have been sent before you came. 3. The letters were being sent at this time yesterday. 4. The letters will have been sent before you come. II. Перепишите предложения и переведите их , обращая внимание на разные значения слов it, that, one. 1 . It is this book I looked for at all shops. 2. This building is higher than that. 3. The population of London is greater than that of Paris. III. Перепишите предложения и переведите их, обращая внимание на разные значения глаголов to be, to have, to do. 1 . We have just passed our examination.
Стр.3