Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634620)
Контекстум
.
Театр

Театр №3(31) 2017 (108,00 руб.)

0   0
Страниц184
ID586625
АннотацияЖурнал «Театр» — старейший из ныне существующих российских журналов о сценическом искусстве. Он начал выходить в середине 30-х годов. За эти долгие годы он пережил несколько радикальных обновлений, в каждом из которых отражалась новая историческая эпоха — от сталинизма до оттепели и перестройки, но во всех эпохах он оставался главным медийным ресурсом о театре. В 2010 году после двухлетнего перерыва СТД РФ решил возродить «Театр.».
Театр .— 2017 .— №3(31) .— 184 с. — URL: https://rucont.ru/efd/586625 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Журнал «Театр» — старейший из ныне существующих российских журналов о сценическом искусстве. <...> Он начал выходить в середине 30-х годов. <...> За эти долгие годы он пережил несколько радикальных обновлений, в каждом из которых отражалась новая историческая эпоха — от сталинизма до оттепели и перестройки, но во всех эпохах он оставался главным медийным ресурсом о театре. <...> В 2010 году после двухлетнего перерыва СТД РФ решил возродить «Театр. <...>
Театр_№3(31)_2017.pdf
Стр.3
Стр.4
Стр.5
Стр.6
Стр.7
Театр_№3(31)_2017.pdf
 ТЕАТР октябрь 2017, № 31 издается с 1930 года в 1990—2000-е выходил с перерывами возобновлен в октябре 2010 года Учредитель издания — Союз театральных деятелей Российской Федерации Издание журнала Главный редактор — Марина Давыдова осуществлено при поддержке Фонда Михаила Прохорова и Министерства культуры Российской Федерации Заместитель главного редактора — Олег Зинцов Выпускающий редактор — Ада Шмерлинг Редактор — Алла Шендерова Редактор — Валерий Золотухин Cпециальный Благодарим за поддержку «Интеллектуальный клуб 418» Журнал зарегистрирован в Федеральном агентстве по печати и массовым коммуникациям ПИ N77-1621 от 28.01.2000 ISSN 0131-6885 зарубежный корреспондент — Камила Мамадназарбекова Дизайнер Адрес редакции для почты: 107031, Москва, — Наталья Агапова Руководитель фотослужбы — Мария Захарова Исполнительный директор — Дмитрий Мозговой Помощник директора — Дарья Шмелькина Директор по распространению — Дмитрий Лисин Куратор номера — Ника Пархомовская в журнале использован шрифт Graphik из коллекции type.today Страстной бульвар, 10, комн. 38 тел.: (495) 650 28 27, 650 95 22 e-mail: info@oteatre.info teatr.moscow@gmail.com www.oteatre.info Индекс журнала в объединенном каталоге «Пресса России» — 13150 Журнал «Театр» распространяется во всех отделениях СТД РФ. В Москве журнал можно приобрести и оформить подписку с получением вышедших номеров в редакции.
Стр.3
002 Summary Discussion  044 Dmitry Renansky Gerard Mortier. The art to burn down gunpowder 006 in the roundtable discussion, which was held at the initiative of the editorial board of the journal THEATRE., participated professor of the institute of Economics Alexander Rubinstein, the manager of RAMT sofia Apfelbaum, the manager of the Pyotr Fomenko Workshop Andrei Vorobyov, the former manager of the novosibirsk opera and ballet theatre Boris Mezdrich and the manager of the Gogol center Aleksey Kabeshev. Moderator– the chief editor of THEATRE. Marina Davydova. is it dangerous to be a theater manager? nAMEs Gerard Mortier opened the doors of European opera into the twenty-first century. it brought on world stage Dmitry Tcherniakov, Theodor currents and many others of today's newsmakers. Mortier does remain a role model for new generations of theatre managers 052 Kamila Mamadnazarbekova Theatre of ideas of Vincent Bodrie The legendary Vincent Bodrie, head of the Avignon festival from 2003 to 2013, who has headed the theatre Vidy in Lausanne since 2013, managed to make of the respectable swiss theatre with a huge budget an outpost of avant-garde in three years. THEATRE. offers a brief overview of the activities of a prominent theatre manager, and explains what we all owe former manager of the Festival d'Avignon. 018 THEATRE. decided to find out why the Russian repertory theatres have so much in common with the tsarist regime imperial ones. sergey Konaev From Alexander sumarokov to Vladimir Telyakovsky 028 Maria sloyeva Diaghilev as an exemplary producer Diaghilev square near Grand opera / Diaghilev’s bust at the theatre «chatelet» / Diaghilev festival in Perm / Festival «Diaghilev P. s.» in st. Petersburg / the school named after sergei Diaghilev in Perm / the lyceum of arts named after sergei Diaghilev in Yekaterinburg / the school of arts named after sergei Diaghilev in Zelenograd / the ship «sergei Diaghilev» / his stature in the museum «House of Diagilevs» in Perm / the night club «Dyagilev» in Moscow. THEATRE. tries to understand how the man became a myth. 036 Alexander Popov nemirovich-Danchenko: the art of compromise 060 Leila Guchmazova Vladimir urin, Anton Getman: the castling with two knowns How the former manager of Moscow Academic Music Theatre Vladimir urin got accustomed to the Bolshoi, and the Bolshoi’s former deputy director Anton Getman did it in Moscow Academic Music Theatre. And what will come out of it. 064 nikolai Kolyada Do not wear out pants at the knees nikolai Kolyada is well known as the famous playwright and charismatic director, but nikolai Kolyada is also a person with a unique experience of theatrical management. THEATRE. decided that no one could tell about this experience better than he himself. 070 nika Parkhomovskaya stefan Kaegi: most of all in theatre i hate rehearsals The outstanding director and co-founder of the Moscow Art Theatre had a gift of a producer. THEATRE. analyses how it helped him before the revolution of 1917 and how it had to be adjusted after it. Театр.№31 one of the founders of the group Rimini Protokoll has long been closely cooperating with Russia, bringing here its performances. They are made in such ways that make many viewers wonder, is it a social experiment, a psychological game or something else? THEATRE. interviewed stefan Kaegi about the management of these awesome projects.
Стр.4
003  Summary PRoBLEMs that to teach theatre management is very difficult, but to learn to be a manager is still possible. 078 Marina Davydova Volksbuehne incident 130 Alexey Kiselev, Anton Khitrov, Elena Gordienko, Elena smorodinova What determines independence What happened to the legendary Berlin theatre? And could anything similar happen in our country? 084 nika Parkhomovskaya new management of new theatre Times have changed, and theatre has changed with them. immersive theatre, documentary theatre, site specific theatre or verbatim, require new forms of management. THEATRE. looks what they could and should be. 090 Alexandra Dunayeva, Maria sloyeva A few words about how theatres are managed in Germany What allows the Germans, who save often criticized repertory model and permanent companies, to surprise the theatrical community every year with new artistic discoveries? THEATRE. analyses this paradox. 098 oleg Loevsky The way of enthusiasts THEATRE. notes the places of power in provincial Russia, resulting from the new theater management. 102 Zhenya Berkovich Working off for absenteeism The activist of social theatre explains why it is important sometimes for a director to be a producer. 106 Marina Andreikina Electrotheatre stanislavsky. case study The producer of «Kamchatka» Daria shadrina, the head of the «Theatre of work» Elena Lazko, the creator of Transformator.doc Vsevolod Lisovsky, the director of Post theatre Dmitry Volkostrelov and its manager Kseniya Volkova, the creator of Pop-up theatre semyon Alexandrovsky, the head of the company «impresario» Fedor Elyutin and the producers of the immersive show «Black Russian» Daria Zolotukhina and Elena novikova on how to do theatrical projects without state participation. 152 Anna ildatova Dina Khuseyn: «it may be different» The space of Performative Practices has lasted only three months, but it managed to become one of the most important sites in Moscow. THEATRE. met with its curator, choreographer Dina Khuseyn, after the closure of the project and asked how it all began, how such spaces exist in France and what is a performance. YELLoW PAGEs The transformation of the theatre named after stanislavsky, which had long been on the margins of theatrical life, into a fashionable «Electrotheatre stanislavsky», was often considered to be a miracle. The THEATRE. thinks it's time to see this miracle not only through the eyes of the artistic director or critics, but through the eyes of a theatre manager as well. 124 Evgeniya shermeneva Festival nET: how i was learning to swim Театр.№31 157 What does a producer do? selection «What does a producer do?», which we publish here with a kind permission of the author, Ken Davenport, was born as a response to a letter from a high school student. Ken asked his colleagues, members of the League of Broadway producers, to answer the question of a schoolgirl in one sentence and promised them complete anonymity 164 nika Parkhomovskaya The vocabulary of theatre manager 167 Karina Kondrashova How to read and write contracts Evgeniya shermeneva tells THEATRE. as she worked as an assistant director, prompter, manager, and director of the festival, and comes to the conclusion 173 Alyona Yankelevich Producer’s book — shelf 178 Alexey Malobrodsky notes from prison
Стр.5
004 Содержание Дискуссия  иМенА 006 Опасно ли быть театральным менеджером участники: Александр Рубинштейн, софья Апфельбаум, Андрей Воробьев, Борис Мездрич, Алексей кабешев. Модератор дискуссии — Марина Давыдова 018 сергей конаев Дирекция императорских театров: от Александра сумарокова до Владимира Теляковского 028 Мария слоева Дягилев как эталонный продюсер 036 Александр Попов немирович-Данченко: искусство компромисса 044 Дмитрий Ренанский Жерар Мортье: искусство жечь порох 052 камила Мамадназарбекова Театр идей Венсана Бодрийе 060 Лейла Гучмазова Владимир урин и Антон Гетьман: рокировка с двумя известными 064 николай коляда коляда о коляде: «не протирай штаны на коленках» 070 ника Пархомовская Штефан кэги: «Больше всего в театре я ненавижу репетиции» Театр.№31
Стр.6
005  Содержание ПРОБЛеМы 148 катя Дзвоник «АРТиШОк»: из подвала на большую сцену 078 Марина Давыдова казус Volksbühne 084 ника Пархомовская новый менеджмент нового театра 090 Александра Дунаева, Мария слоева несколько слов об устройстве театрального дела в Германии 098 Олег Лоевский Провинциальная Россия: путь энтузиастов 102 Женя Беркович Отработка за прогул: почему режиссеру иногда важно быть продюсером 106 Марина Андрейкина Электротеатр «станиславский». case study 114 Анна ильдатова Дмитрий Мозговой и Филипп Вулах: молодые начинают и выигрывают 124 129 евгения Шерменева Фестиваль nET: как я училась плавать соня Апфельбаум как я работала в Минкульте 130 Алексей киселев, Антон Хитров, елена Гордиенко, елена смородинова «камчатка», «Театр труда», Трансформатор.doc, театр post, Pop-up театр, компания «импресарио», иммерсивное шоу «Черный русский»: как делать театр без участия государства 152 Анна ильдатова Дина Хусейн: «Может быть и по-другому» ЖеЛТые сТРАницы 157 кен Дэвенпорт What does a Producer do? Перевод и подготовка материала: Александр Попов 164 167 ника Пархомовская Лексикон директора театра карина кондрашова как правильно читать и писать договоры 170 Марина Андрейкина Авторское право: как защитить свои и не нарушить чужие права при постановке спектакля 173 Алена янкелевич книжная полка продюсера 175 Алена янкелевич Директор. Продюсер. Администратор: круг обязанностей, сфера ответственности 178 Алексей Малобродский Заметки из сизо Театр.№31
Стр.7