Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.
Вестник Московского университета. Серия 14. Психология.

Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. №4 2021 (200,00 руб.)

0   0
Страниц322
ID731536
АннотацияНа страницах журнала печатаются материалы, содержащие результаты теоретических, экспериментальных, методологических, обзорно-аналитических, прикладных и других разнообразных исследований, проводимых на факультете психологии МГУ имени М.В. Ломоносова, а также в других научных организациях и вузах
Вестник Московского университета. Серия 14. Психология. : Научный журнал .— Москва : Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова (Издательский Дом) .— 2021 .— №4 .— 322 с. — URL: https://rucont.ru/efd/731536 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Вестник_Московского_университета._Серия_14._Психология.__№4_2021.pdf
№ 4 • 2021 • ОКТЯБРЬ–ДЕКАБРЬ APPLICATION OF CULTURAL-HISTORICAL AND ACTIVITY THEORY IN EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE Special Issue — in Memoriam Pentti Hakkarainen (1944–2021) CONTENTS In memoriam Pentti Hakkarainen (06/06/1944 — 01/06/2021) . . . . . . . . . . 4 Brėdikytė M., Hakkarainen P. Application of cultural-historical and activity theory in educational research and practice . . . . . . . . . . . . . . . 10 Sujetaitė-Volungevičienė G. Helping young children join playworld: microanalysis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Fleer M. An educational experiment into how to bring discipline o concepts into play: How a theoretical problem acts as a source f teacher development? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Morales A., Solovieva Yu. & Tapia J. Study of professional motives of teachers of primary school from the perspective of activity theory . . 104 Solovieva Yu. & Quintanar L. Organization of learning process according to activity theory: method in practice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 Núñez I. B., Amaral E. M. R., Oliveira M. V. F.; Pereira L. F. Activsity theory proposed by A.N. Leontiev applied to signify and to tetructure problem-solving experimental activity in chemistry aching. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192
Стр.3
ВЕСТНИК МОСКОВСКОГО УНИВЕРСИТЕТА. СЕРИЯ 14. ПСИХОЛОГИЯ. 2021. № 4 MOSCOW UNIVERSITY PSYCHOLOGY BULLETIN. 2021. No. 4 Quintino-Aires J., Rua A. & Medeiros P. Activity theory as a guidance c in parent training programs in cases of learning disorders and linical diagnosis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234 Puentes R. & Longarezi A. Developmental didactic systems: conceptual, methodological and typological conceptions . . . . . . . . . . . . . . . . 262 Acknowledgements to the reviewers of the journal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310 List of articles published in 2021 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
Стр.4

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
.
.