Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634699)
Контекстум
.
Креативная экономика

Креативная экономика №5 2021 (600,00 руб.)

0   0
Страниц726
ID727373
АннотацияЖурнал посвящен актуальным и перспективным современным научным разработкам в области экономики и менеджмента знаний, оценки и управления человеческим, интеллектуальным капиталом, интеллектуально-креативными ресурсами, нематериальными активами и т.д., имеющим практическую ценность в реальных условиях российского бизнеса. Журнал о рациональном использовании в бизнесе единственного неисчерпаемого экономического ресурса – интеллектуально-креативных возможностей человека. Содержит научные разработки, прошедшие экспертизу российских ученых и практические аспекты, значимость которых подтверждена мнением представителей российского бизнеса, а также реальные примеры успешной предпринимательской деятельности с использованием принципов креативной экономики.
Креативная экономика .— : Креативная экономика .— 2021 .— №5 .— 726 с. — URL: https://rucont.ru/efd/727373 (дата обращения: 25.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Креативная_экономика_№5_2021.pdf
Стр.2
Стр.3
Стр.4
Стр.5
Стр.6
Стр.7
Стр.8
Стр.9
Стр.10
Стр.11
Стр.12
Стр.13
Стр.14
Креативная_экономика_№5_2021.pdf
ISSN 1994-6929 (print), ISSN 2409-4684 (online) КРЕАТИВНАЯ ЭКОНОМИКА Том 15 ■ № 5 ■ 2021 JOURNAL OF CREATIVE ECONOMY Volume 15 ■ Issue 5 ■ 2021
Стр.2
Journal of Creative Economy ■ peer-reviewed journal Aims&Scope The Journal of Creative Economy is dedicated to studying the aspects of economic creativity as a source for economic growth mechanisms and innovations developing. The journal deals with institutional and macroeconomic issues such as knowledge management, development of human and intellectual capital, innovational development of the state and regions, formation of a national innovation system, and also with various practical aspects, including leadership and innovation management. Special attention is paid to the issues of creative and innovatively active professionals training at the institutions of higher and vocational education. The main content of the journal includes analytical reviews and the results of original scientific studies. IMPRINT: PUBLISHER: ISSN 1994-6929 (print) ISSN 2409-4684 (online) DOI 10.18334/ce Frequency: Monthly Circulation: 800 copies Creative Economy Publishers, Russia 119049, Moscow, Krymsky val, 8 +7 495 648 62 41 www.creativeconomy.ru info@creativeconomy.ru MANAGING EDITOR: Yuliya Leschenko ce@creativeconomy.ru For authors Information for authors is available on www.creativeconomy.ru — 1570 —
Стр.3
Креативная экономика ■ научно-практический журнал Журнал КРЕАТИВНАЯ ЭКОНОМИКА посвящен исследованиям аспектов проявления творчества в экономике как источника инноваций и механизмов экономического роста. В журнале рассматриваются как институциональные и макроэкономические вопросы, такие как управление знаниями, формирование человеческого и интеллектуального капитала, инновационное развитие государства и регионов, формирование национальной инновационной системы, так и различные практические аспекты, включая инновационный менеджмент и лидерство. Особое внимание уделяется вопросам подготовки творческих и инновационно-активных специалистов в рамках высшего и профессионального образования. ВЫХОДНЫЕ ДАННЫЕ: ИЗДАТЕЛЬ: ISSN 1994-6929 (print) ISSN 2409-4684 (online) DOI 10.18334/ce Свидетельство о регистрации СМИ: ПИ № ФС77-24216 от 25.04.2006 Выпускается 1 раз в месяц Тираж 800 экз. Формат 60 Ч 84/8 (165 Ч 235 мм) Усл. печ. л. 12,44. Подписано в печать 31.03.2021 ОТВЕТСТВЕННЫЙ РЕДАКТОР: Лещенко Юлия Георгиевна ce@creativeconomy.ru ООО Издательство «Креативная экономика», Россия 119049, Москва, ул. Крымский вал, д. 8 +7 495 648 26 41 www.creativeconomy.ru info@creativeconomy.ru Подробные рекомендации для авторов доступны на сайте www.creativeconomy.ru Адрес для отправки статей: ce@creativeconomy.ru — 1571 —
Стр.4
Journal of Creative Economy ■ peer-reviewed journal Editor-in-Chief Igor MAKSIMTSEV — St. Petersburg State University of Economics, Rector, Doctor of Economics, Professor, St. Petersburg, Russia Co-editor Oleg MELNIKOV — Bauman Moscow State Technical University, Doctor of Economics, Professor, Moscow, Russia Advisory board Georgy BAGIEV — St. Petersburg State University of Economics, Doctor of Economics, Professor, St. Petersburg, Russia Yury DOROSHENKO — Belgorod State Technological University named after V.G. Shukhov, Doctor of Economics, Professor, Belgorod, Russia Boris KLEYNER — Central Institute of Economics and Mathematics, Doctor of Economics, Professor, Moscow, Russia Oleg PROTSENKO — Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administration, Doctor of Economics, Professor, Moscow, Russia Editorial board Valentina AGAFONOVA — Samara State University of Economics, Doctor of Economics, Professor, Samara, Russia Gennady BEREZHNOV — Astrakhan State Technical University, Doctor of Economics, Professor, Astrakhan, Russia Boris GENKIN — St. Petersburg State University of Economics, Doctor of Economics, Professor, St. Petersburg, Russia Frank GIZA — University of Applied Sciences, Doctor of Economics, Professor, Bremen, Germany Nikolay GORELOV — St. Petersburg State University of Economics, Doctor of Economics, Professor, St. Petersburg, Russia Alexander DAGAEV — National Research University — Higher School of Economics, Candidate of Technics, Moscow, Russia Alexander ZAYTSEV — Moscow State University of Design and Technology, Candidate of Economics, Moscow, Russia Jirzhi KRAFT — Technical University, Doctor of Economics, Professor, Liberec, Czech Republic Pirmat KUPUEV — Osh State University, Doctor of Economics, Professor, Osh, Kyrgystan Livon MARTYNOV — Bauman Moscow State Technical University, Doctor of Economics, Professor, Moscow, Russia Dmitry NOVIKOV — Plekhanov Russian University of Economics, Doctor of Economics, Professor, Moscow, Russia Tatiana STEPANOVA — Kaliningrad state technical University, Chair of fisheries and agriculture Economics, Institute of industrial Economics and management , Doctor of Economics, Professor, Kaliningrad, Russia Veronica SHUBAEVA — St. Petersburg State University of Economics, Doctor of Economics, Professor, St. Petersburg, Russia — 1572 —
Стр.5
Креативная экономика ■ научно-практический журнал Главный редактор: МАКСИМЦЕВ Игорь Анатольевич — Ректор Санкт-Петербургского государственного экономического университета, доктор экономических наук, профессор (Санкт-Петербург, Россия) Заместитель главного редактора: МЕЛЬНИКОВ Олег Николаевич — Московский государственный технический университет им. Н.Э. Баумана, профессор кафедры «Менеджмент», доктор экономических наук, профессор (Москва, Россия) Научный совет: БАГИЕВ Георгий Леонидович — Санкт-Петербургский государственный экономический университет, заведующий кафедрой маркетинга, доктор экономических наук, профессор (Санкт-Петербург, Россия) ДОРОШЕНКО Юрий Анатольевич — Белгородский государственный технологический университет имени В.Г. Шухова, директор Института экономики и менеджмента, доктор экономических наук, профессор (Белгород, Россия) КЛЕЙНЕР Борис Георгиевич — Центральный экономико-математический институт (ЦЭМИ) РАН, доктор экономических наук, Член-корреспондент РАН (Москва, Россия) ПРОЦЕНКО Олег Дмитриевич — Российская государственная академия народного хозяйства и государственной службы при Президенте Российской Федерации, директор Института менеджмента и маркетинга, доктор экономических наук, профессор (Москва, Россия) Экспертный совет: АГАФОНОВА Валентина Васильевна — Самарский государственный экономический университет, доктор экономических наук, профессор (Самара, Россия) БЕРЕЖНОВ Геннадий Викторович — Астраханский государственный технический университет, доктор экономических наук, профессор (Астрахань, Россия) ГЕНКИН Борис Михайлович — Санкт-Петербургский государственный экономический университет, профессор кафедры, доктор экономических наук, профессор (Санкт-Петербург, Россия) ГИЗА Франк — Университет прикладных наук, доктор экономики, доктор экономических наук, профессор (Бремен, Германия) ГОРЕЛОВ Николай Афанасьевич — Санкт-Петербургский государственный экономический университет, профессор кафедры, доктор экономических наук, профессор (Санкт-Петербург, Россия) ДАГАЕВ Александр Александрович — Национальный исследовательский университет — Высшая школа экономики, кандидат технических наук, доцент (Москва, Россия) ЗАЙЦЕВ Александр Владимирович — Московский государственный университет дизайна и технологии, Ph.D., кандидат технических наук (Москва, Россия) КРАФТ Йиржи — Проректор Технического университета в г. Либерец, доктор экономических наук, профессор (Либерец, Чехия) КУПУЕВ Пирмат Купуевич — Ошский государственный университет, член-корреспондент национальной академии наук КР, заслуженный экономист КР, доктор экономических наук, профессор (Ош, Киргизия) МАРТЫНОВ Ливон Михайлович — Московский государственный технический университет им. Н.Э. Баумана, доктор экономических наук, профессор (Москва, Россия) НОВИКОВ Дмитрий Тимофеевич — Российская экономическая академия им. Г.В. Плеханова, профессор кафедры, доктор экономических наук, профессор (Москва, Россия) СТЕПАНОВА Татьяна Евгеньевна — Калининградский государственный технический университет, кафедра экономики рыбного и сельского хозяйства Института отраслевой экономики и управления, доктор экономических наук, профессор (Калининград, Россия) ШУБАЕВА Вероника Георгиевна — Санкт-Петербургский государственный экономический университет, профессор кафедры, доктор экономических наук, профессор (Санкт-Петербург, Россия) — 1573 —
Стр.6
Journal of Creative Economy ■ peer-reviewed journal Zolaev E.A. Digital state as a new stage of society development ....................................1583–1594 Fedorova O.I. Handicraft production in the conditions of the fourth industrial revolution: step into the past or comfortable present? ..................................................1595–1608 Yani A.V. Theoretical and methodological aspects and the role of competition in the development of economic entities and the national economy .........1609–1628 Novoseltseva M.M. 1, Yasonova A.R. The development of antimonopoly regulation in Russia amidst the economy digitalization (on the example of the Yandex ecosystem) .....1629–1638 Drobot E.V., Makarov I.N., Barbashina E.A. 5, Kolesnikov V.V. Transformation of the institutional environment and innovative development potential based on public-private partnership models .........1639–1662 Dyachenko V.N., Lazareva V.V. Modernization trends of the peripheral region economic complex (based on the materials of the Amur region) ...............................................1663–1682 Semyachkov K.A. Methodological support for implementation of smart city initiatives .........1683–1700 Ustinova O.E. Evolution and principles of company management technologization ........1701–1714 Denisenko V.Yu. Monitoring the effects of digital products amidst digital transformation of industrial enterprises .................................................................................1715–1724 Kuznetsova O.P., Kuznetsova S.V. The algorithm for constructing social entrepreneurship ..............................1725–1744 Yakhneeva I.V., Leskovskaya A.V. Corporate social responsibility of small and medium-sized businesses before and after the pandemic ...................................................1745–1756 Kobets M.V. Transforming business events influenced by millennials ..............................1757–1780 Bezmaternyh A.O., Repina M.P., Fayzrakhmanova E.V. Influence of the material flow control system on the enterprise efficiency ...........................................................................1781–1796 Lezina E.A., Minigalieva G.A. Legal support of business combination transactions and their reflection in accounting .................................................................1797–1808 — 1574 —
Стр.7
Креативная экономика ■ научно-практический журнал Martynov L.M. Infocom-management development amidst actualization of the Digital Economy Management Theory ...............................................1809–1824 Fedorova L.A., Shimanskiy A.A. Methodological recommendations for creating a digital profile of professional competencies (digital footprint) Finogenova Yu.Yu., Selyanskaya G.N. Challenges to the traditional educational process in the post-covid reality .................................................................................1841–1858 Kachalova L.P., Kolmogorova I.V., Kolosovskaya T.A. Readiness of future managers in the sphere of education to manage innovation activity .................................................1859–1868 Kalinin A.F., Isaeva S.V. Improving the efficiency and manageability of the industrial mentoring process through the classification of its types ...............................................1869–1882 Ivanova M.O., Lavskaya K.K. The system of continuous professional training as a factor of economic growth in civil aviation .............................................................1883–1896 Pulyaeva V.N., Ivanova I.A. Evolution of the system of remuneration of public sector employees .........1897–1912 Zotov I.A., Brovchak S.V. Economic and social risk management during the coronavirus pandemic .............................................................................1913–1928 Soldatova N.F. Social services market: trends and challenges during the COVID-19 pandemic ................................................................................1929–1946 Kodzokov R.L. Development of healthcare and creativization of the national economy................................................................................1947–1962 Kuznetsov M.A. Consumer preferences as a factor influencing the choice of paid medical services .................................................................................1963–1976 Bobyr N.S., Levchenko E.A. Public and private health financing systems in European countries: the case of Finland .........................................................................................1977–1994 and individual trajectories of employee development as a key component of the state’s human capital ..........................................................................1825–1840 — 1575 —
Стр.8
Journal of Creative Economy ■ peer-reviewed journal Balynin I.V., Kalashnikova O.V. Financial aspects of stimulating investment activity in the constituent entities of the Russian Federation ...................................1995–2016 Odintsov V.O., Vechkinzova E.A. Evaluation of commercial banks in Russia based on the analysis of the operating environment .......................................................................2017–2032 Karartynyan A.A., Rodin D.Ya., Zinisha O.S., Polkovnikov A.E. Problems of introducing digital assets into modern payment turnover ......2033–2048 Shanygina E.A., Butkovskiy D.P., Borkova E.A. Exploring the relationship between the company’s financial policy and its position on the stock exchange during the pandemic ......................2049–2062 Delibaltova M. and ways to solve them by developing client relationship channels............2063–2078 Funikova E.S. E-commerce: current development challenges Innovative marketing as a factor of American transnational corporations competitiveness .......................................................................2079–2090 Zakuskin S.V. Integral indicators in marketing research based on the results of quantification .....................................................................2091–2114 Serebro A.A. Prospects for the development of brand integration as a way to scale a business in modern conditions ......................................................2115–2134 Udaltsova N.L., Litvin I.Yu. Consumer and use value ................................................................................2135–2152 Volkov S.K. Tourism as a sector of the creative economy ................................................2153–2162 Batsyna Ya.V., Sharova S.N., Smirnova N. B., Garina E.P. Analysis of the corporate identity role in the promotion of a tour operator brand ...............................................................................2163–2180 Vasilenko N.V., Marin E.A. Improving the technological flexibility of the oil and gas sector by developing the methods of economic evaluation of engineering solutions ........................................2181–2200 Akhmedova T.M. Criteria for evaluating investment projects in the oil and gas industry and their particularities ......................................................2201–2226 — 1576 —
Стр.9
Креативная экономика ■ научно-практический журнал Korol S.P., Korol R.A. Resource and energy saving modeling at the stage of the product life cycle: construction ...........................................................2227–2244 Khayrullina O.I. Trends in the production and consumption of the main types of meat in Russia ............................................................................................2245–2260 Obukhov M.Ya., Vechkinzova E.A. Analysis of the Russian Premier League football clubs effectiveness by DEA-modeling ...........................................................................................2261–2276 Dontsova O.I. Foreign experience of breakthrough economic development: lessons for Russia ...........................................................................................2277–2290 — 1577 —
Стр.10
Journal of Creative Economy ■ peer-reviewed journal Содержание Том 15 ■ выпуск 5 ■ май 2021 г. Золаев Э.А. Цифровое государство как новый этап развития общества ...................1583–1594 Федорова О.И. Ремесленное производство в условиях четвертой промышленной революции: Яни А.В. Теоретико-методологические аспекты Новосельцева М.М., Ясонова А.Р. Развитие антимонопольного регулирования в России в условиях цифровизации экономики (на примере экосистемы Яндекс) ..............................................................1629–1638 Дробот Е.В., Макаров И.Н., Барбашина Е.А., Колесников В.В. Трансформации институциональной среды и формирование потенциала инновационного развития на основе моделей публично-частного партнерства ..............................1639–1662 Дьяченко В.Н., Лазарева В.В. Тенденции модернизации хозяйственного комплекса периферийного региона (на материалах Амурской области) .............1663–1682 Семячков К.А. Методическое обеспечение имплементации инициатив умного города ..............................................................................................1683–1700 Устинова О.Е. Эволюция и принципы технологизации управления компанией .........1701–1714 Денисенко В.Ю. Мониторинг эффектов цифровых продуктов в условиях цифровой трансформации промышленных предприятий .......................................1715–1724 Кузнецова О.П., Кузнецова С.В. Об алгоритме конструирования социального предпринимательства ................................................................................1725–1744 Яхнеева И.В., Лесковская А.В. Корпоративная социальная ответственность малого и среднего бизнеса до и после пандемии .................................................1745–1756 и роль конкуренции в развитии экономических субъектов и национальной экономики ......................................................................1609–1628 «шаг в прошлое» или «комфортное настоящее»? ..................................1595–1608
Стр.11
Креативная экономика ■ научно-практический журнал Кобец М.В. Трансформация бизнес-мероприятий под влиянием миллениалов ...1757–1780 Безматерных А.О., Репина М.П., Файзрахманова Е.В. Влияние системы управления материальными потоками на эффективность деятельности предприятия .......................................1781–1796 Лезина Е.А., Минигалиева Г.А. Правовое обеспечение сделок по объединению бизнеса и отражение их в бухгалтерском учете ....................................................1797–1808 Мартынов Л.М. Развитие инфоком-менеджмента в условиях актуализации формирования теории «Менеджмент цифровой экономики» ...........1809–1824 Федорова Л.А., Шиманский А.А. Методические рекомендации по созданию цифрового профиля профессиональных компетенций («цифрового следа») и индивидуальных траекторий развития работников как ключевой составляющей человеческого капитала государства .............................1825–1840 Финогенова Ю.Ю., Селянская Г.Н. Вызовы традиционному образовательному процессу в пост-ковидной реальности .....................................................................1841–1858 Качалова Л.П., Колмогорова И.В., Колосовская Т.А. Формирование готовности будущих менеджеров в сфере образования к управлению инновационной деятельностью ...............1859–1868 Калинин А.Ф., Исаева С.В. Повышение эффективности и управляемости процесса производственного наставничества через классификацию его видов .........................................................................1869–1882 Иванова М.О., Лавская К.К. Система непрерывной профессиональной подготовки как фактор экономического роста в гражданской авиации ......................................1883–1896 Пуляева В.Н., Иванова И.А. Эволюция системы оплаты труда работников бюджетной сферы ......1897–1912 Бровчак С.В., Зотов И.А. Управление рисками экономики и социальной сферы во время пандемии коронавируса ............................................................1913–1928 Солдатова Н.Ф. Рынок социальных услуг: тенденции и проблемы в период пандемии COVID-19 ....................................................................1929–1946 Кодзоков Р.Л. Развитие здравоохранения и креативизация национальной экономики ..........................................................................1947–1962
Стр.12
Journal of Creative Economy ■ peer-reviewed journal Кузнецов М.А. Потребительские предпочтения как фактор, влияющий на выбор платных медицинских услуг .......................................................1963–1976 Бобырь Н.С., Левченко Е.А. Государственные и частные системы финансирования здравоохранения в европейских странах на примере Финляндии .....................................1977–1994 Балынин И.В., Калашникова О.В. Финансовые аспекты стимулирования инвестиционной активности в субъектах Российской Федерации ..........................................................1995–2016 Одинцов В.О., Вечкинзова Е.А. Оценка эффективности функционирования коммерческих банков России на основе анализа среды функционирования ............................2017–2032 Карартынян А.А., Родин Д.Я., Зиниша О.С., Полковников А.Е. Проблемы внедрения цифровых активов в современный платежный оборот ......................................................................................2033–2048 Шаныгина Е.А., Бутковский Д.П., Боркова Е.А. Исследование взаимосвязи финансовой политики компании с ее положением на фондовой бирже в период пандемии ..................2049–2062 Делибалтова М. Электронная торговля: современные проблемы развития и пути их решения посредством развития каналов взаимодействия с клиентами ....................................................................2063–2078 Фуникова Е.С. Инновационный маркетинг как фактор конкурентоспособности американских транснациональных корпораций .....................................2079–2090 Закускин С.В. Формирование интегральных показателей в маркетинговых исследованиях по результатам квантификации ....................................2091–2114 Серебро А.А. Перспективы развития интеграции бренда как способа масштабирования бизнеса в современных условиях ..............................2115–2134 Удальцова Н.Л., Литвин И.Ю. Потребительская ценность и стоимость ..................................................2135–2152 Волков С.К. Туризм как сектор креативной экономики .............................................2153–2162 Бацына Я.В., Шарова С.Н., Смирнова Н. Б., Гарина Е.П. Анализ формирования «corporate identity» в продвижении бренда туристической фирмы ................................................................................2163–2180 — 1580 —
Стр.13
Креативная экономика ■ научно-практический журнал Василенко Н.В., Марин Е.А. Повышение технологической гибкости нефтегазового сектора на основе совершенствования методов экономической оценки инженерных решений ...................................................................2181–2200 Ахмедова Т.М. Критерии оценки инвестиционных проектов в нефтегазодобывающей промышленности и их характерные особенности .................................2201–2226 Король С.П., Король Р.А. Моделирование ресурсо- и энергосбережения на стадии жизненного цикла продукта: строительство ..........................................2227–2244 Хайруллина О.И. Тенденции производства и потребления основных видов мяса в России ...................................................................................2245–2260 Обухов М.Я., Вечкинзова Е.А. Анализ эффективности футбольных клубов российской Премьер-лиги методом DEA-моделирования ........................................2261–2276 Донцова О.И. Зарубежный опыт прорывного развития экономики: уроки для России ..........................................................................................2277–2290 — 1581 —
Стр.14

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
.