Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.
Аристей : Классическая филология и античная история  / №2 2011

DE PHILOSOPHIS RHETORIBUSQUE ANTIQUIS INTER SE AEMULANTIBUS (100,00 руб.)

0   0
Первый авторStroh Walahfridus
Страниц16
ID432410
АннотацияНачиная с того времени, когда Исократ впервые стал укорять некоторых философов в том, что их учения совершенно бесполезны для юношества, а Платон, напротив, смеялся над ораторами в Горгии, утверждая, что риторика – это не наука, и вплоть до конца античной эпохи между учителями этих наук продолжалось своего рода состязание. Изобразить историю этого спора попытался один из ученейших людей своего времени Иоганн фон Арним в 1898 году, однако ему это не удалось в полной мере, потому что он полагал, будто в сфере образования молодежи платоновское или аристотелевское учения, убедив всех в том, что души следует совершенствовать наукой и умозрением, получили такое преимущество, что риторическому воспитанию досталось лишь самое ничтожное место. Однако мы знаем, что в эпоху после Исократа и Платона риторы, почти все время подвергаясь нападкам философов, сами, тем не менее, как бы молча, продолжали существовать. Им бы это, конечно, не удалось, если бы они не считали себя выше философов, а также потому, что в ценности риторики никто в то время не сомневался.
Stroh, W. DE PHILOSOPHIS RHETORIBUSQUE ANTIQUIS INTER SE AEMULANTIBUS / W. Stroh // Аристей : Классическая филология и античная история .— 2011 .— №2 .— С. 11-26 .— URL: https://rucont.ru/efd/432410 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

ЛАТЫНЬ СЕГОДНЯ АРИСТЕй IV (2011) С. 11–26 Walahfridus Stroh (Monacensis) DE PHILOSOPHIS RHETORIBUSQUE ANTIQUIS INTER SE AEMULANTIBUS Philosophia uerum quaerit, rhetorica ueri simile. <...> Quae tamen disciplinae in tanta propositorum diuersitate unum olim commune habebant quod utraque se aptissimam credebat qua iuuentus educaretur. <...> Vnde plus secentos annos primum apud Graecos, deinde etiam apud Romanos magnum certamen extititit, utrum philosophiae an rhetoricae, cognitioni rerum an persuasioni mentium, adulescentibus potius studendum esset1 nos philosophiam et rhetoricam aeque in scholis contemneremus. <...> De Germania mea loquor, nam Russia uestra est fortasse felicior. <...> De Isocrate et Platone riualibus Quisnam illas igitur diuum haec ad proelia misit? <...> Sic fere Homerus olim initio Iliadis, item nos: Quis erat auctor huius proelii? <...> An Gorgiam rhetorem oratoremque2 1 De hoc certamine (ab Isocrate usque ad Ciceronem) olim fusius egit ab Arnim (1898), qui inter philosophos, rhetores, sophistas subtilius fortasse quam utilius distinguit; breuiter Kasulke (2005) 20–48 (49 sqq.: de sophistica secunda q.d.), cui uestigia Arnimiana nimium prementi multis locis non adsentior. <...> Nuperrime ipse quid sentirem dixi (Stroh 2011). <...> Multa utilia habent Karadimas (1996) et Reinhardt / Winterbottom (2006) – quorum libros in catalogo scriptorum inuenies. 2 In his uerbis adhibendis Romanos, non Graecos sequor: orator sit qui dicit, rhetor qui docet. , quem sophistis adnumerant, primum eam . <...> Grauis sane quaestio et quae nos nunc quoque tangat – nisi Журнал.indb 11 13.03.2012 0:04:10 12 АРИСТЕЙ IV (2011) litem suscitauisse dicamus, cum contra philosophos quosdam neque esse quicquam nec cognosci nec dici posse audacissime comprobabat?3 hoc fecit nec serio philosophiam oppugnauit4 Per iocum, credite mihi, . <...> Maior auctoritas tribuenda uidetur Platoni <...>