Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634620)
Контекстум
.
Высшее образование сегодня  / №4 2016

Опыт технологии кейс-стади для повышения мотивации студентов к изучению иностранного языка (на английском языке) (85,00 руб.)

0   0
Первый авторБОТОВА АНАСТАСИЯ ЛЕОНИДОВНА
Страниц4
ID401029
АннотацияРассматриваются способы повышения мотивации студентов на занятиях по иностранному языку. Показано, что применение технологии кейс-стади делает занятие более интересным, способствует активности студентов, снимает трудности и увеличивает их самостоятельность, что существенно повышает мотивацию студентов к обучению и позволяет им совершенствовать уровень владения иностранным языком.
БОТОВА, А.Л. Опыт технологии кейс-стади для повышения мотивации студентов к изучению иностранного языка (на английском языке) / А.Л. БОТОВА // Высшее образование сегодня .— 2016 .— №4 .— С. 81-84 .— URL: https://rucont.ru/efd/401029 (дата обращения: 20.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК КАК ЧАСТЬ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ УДК 378.145.3 A.L. Botova, National Research Tomsk Polytechnic University Improving students’ motivation in learning a foreign language via case-study technology INTRODUCTION Modern society imposes high requirements on qualified specialists. <...> Therefore, the most important learning goal modern higher education is the formation of students’ basic and professional competencies, developing such skills and abilities which would help to solve a variety of problems in his/ her future professional activity. <...> One of the key problems of modern higher education is producing effective learning classes. <...> However, researchers and practitioners point out a significant reduction in the motivation level of today’s students. <...> For a long period the problem of motivation has been a major one in psychology and education. <...> Motivation has a significant impact on the behavior of any person, relationships in all spheres of life, including education. <...> Understanding the regular motivation patterns of development and formation meet the learning challenges. <...> Motivation in educational and professional activities is rather important, so teachers need to know © Botova A.L., 2016 79 Национальный исследовательский Томский политехнический университет and understand the student motives in his/her educational activity, which, in its turn, provides an active influence on their formation [5, p. 18]. <...> Psychologist A.N. Leontiev supporting the idea of communication motives and needs believes that «the need itself cannot further a goal-directed activity; it is only a prerequisite for intrinsic activity requirements.» Meeting this or that requirement» is impossible without knowing» the subject to be defined. <...> Only in this case does the “need” acquire its objectivity, while perceiving (representing) the mental subject is motivated directed activity function [1, p. 205]. <...> Based on professional teaching experience in higher educational establishment, teachers are looking for modern ways to improve student motivation in learning a foreign language. <...> It is considered that the implementation of modern technologies and active teaching methods into the educational process throughout all learning stages (especially in-class learning) could be more effective in enhancing students’ motivation and more beneficial in learning a foreign language. <...> ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК КАК ЧАСТЬ <...>