Подписные индексы – 38683, Р8683 УДК 338.5:631.147 ББК 65.256:65.321 Gavaza Evgeny Viktorovich, postgraduate student of the department of pricing, conjuncture and market infrastructure of the National Scientific Centre «Institute of Agrarian Economics», Ukraine, Kyiv, e-mail: zh710@mail.ru Гаваза Евгений Викторович, аспирант отдела ценообразования, конъюнктуры и инфраструктуры рынка Национального научного центра «Институт аграрной экономики», Украина, г. Киев, e-mail: zh710@mail.ru ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ НА ПРОДУКЦИЮ ОРГАНИЧЕСКОГО СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННОГО ПРОИЗВОДСТВА PRICING FOR THE PRODUCTS OF ORGANIC AGRICULTURAL PRODUCTION В статье отражено влияние факторов на формирование себестоимости органической продукции. <...> Установлено, что за счет различий в технологиях себестоимость производства органической продукции превышает себестоимость производства традиционной продукции. <...> Проведено сравнение фактических цен на органическую и традиционную продукцию за рубежом и в Украине. <...> Проанализированы существующие методики формирования цены органической продукции. <...> Обоснован учет в органической надбавке: разницы урожайности, риска потери урожая, продуктивности севооборота и разницы в сроках хранения. <...> The article reflects the influence of factors on the cost price of organic products formation. <...> It has been established that due to differences in technologies, the cost price of organic production exceeds the cost price of production of traditional products. <...> Comparison of actual prices for organic and conventional products abroad and in Ukraine has been conducted. <...> Theoretical and methodological foundations of pricing for organic products have been examined; several differences between pricing of organic products and the traditional ones have been revealed. <...> The existing methods of pricing of the organic products have been analyzed. <...> The advanced method of pricing of the organic products using the equivalent prices of agricultural products and organic extra charge has been developed. <...> Ключевые слова: органическая продукция, традиционная продукция, себестоимость, эластичность спроса, цена <...>