Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634655)
Контекстум
.

English for Professional Communication in Law. Problem Solving (200,00 руб.)

0   0
АвторыАртамонова Л. С., Влахова А. С., Година А. А., Артамонова Л. С.
ИздательствоМ.: ЮНИТИ-ДАНА
Страниц248
ID351689
АннотацияПособие предназначено для подготовки студентов к речевому взаимодействию в профессионально-деловой и социокультурной сферах коммуникации. Пособие содержит Книгу студента и Книгу учителя. Предложены такие темы, как: Law in Everyday Life, Human Rights, Juvenile Delinquency, The Police, Punishment, …, Logical Thinking.
Кем рекомендованоУчебно-методическим центром «Профессиональный учебник»; Научно-исследовательским институтом образования и науки в качестве учебного пособия для студентов высших учебных заведений, обучающихся по специальности 030501 «Юриспруденция»
Кому рекомендованоДля студентов вузов, обучающихся по специальности «Юриспруденция», а также всех, изучающих английский язык.
ISBN978-5-238-02087-7
УДК811.111'233(075.8)
ББК81.2Англ-923
English for Professional Communication in Law. Problem Solving = [Английский язык для юристов] : учебное пособие / Л.С. Артамонова, А.С. Влахова, А.А. Година; ред. Л.С. Артамонова .— Москва : ЮНИТИ-ДАНА, 2015 .— 248 с. : ил. — Авт. указ. на обороте тит. листа .— ISBN 978-5-238-02087-7 .— URL: https://rucont.ru/efd/351689 (дата обращения: 23.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Предложены такие темы, как: Law in Everyday Life, Human Rights, Juvenile Delinquency, The Police, Punishment, …, Logical Thinking. <...> В пособии предложены следующие темы: Law in Everyday Life, Human Rights, Juvenile Delinquency, The Police, Trial, Punishment, Drugs as Death Danger, Constitution, Transnational Crimes, Logical Thinking. <...> Авторы учебного пособия Л.С. Артамонова (Units I, III, VII, Appendix) А.В. Заикина (Unit II) О.Е. Иванова-Холодная (Unit IV) А.А. Година и Т.В. Залогина (Unit V, VIII, X) Л.А. Киселева, А.И. Контанистова (Unit VI) А.С. Влахова (Unit IX, XI) 6 STUDENT'S BOOK 7 Unit I LAW IN EVERYDAY LIFE Task 1 Presentation Prepare a presentation on one of the following problems (homework): (1) Law (2) Different Kinds of Rules (3) Importance of the Law Your presentation is to meet the following requirements: (1) prepare it according to the plan given below (2) time frame — 4—5 min (3) to conclude, suggest a problem question for your fellowstudents to discuss (4) use the words and expressions given after the respective texts Presentation There are three main sections: • • Main body • Conclusion Introduction The main points of Introduction (1) greeting the audience: • Good morning, ladies and gentlemen. <...> • If you have any questions you are free to ask • That's all for now. <...> If you form а club or society to include your friends, almost certainly the first move will be to choose а leader and make up some rules. <...> You may find that they do not all work, and as time goes by you will change and <...>
Английский_для_юристов._English_for_Professional_Communication_in_Law._Problem_Solving._Учеб._пособие._Гриф_УМЦ_Профессиональный_учебник._Гриф_НИИ_образования_и_науки.pdf
УДК 811.111'233(075.8) ББК 81.2Àíãë-923 Å56 Авторы-составители: Ë.Ñ. Артамонова, À.Ñ. Âëàõîâà, À.À. Ãîäèíà, Ò.Â. Çàëîãèíà, А.В. Заикина, Л.А. Киселева, А.И. Контанистова, О.Е. Иванова-Холодная Рецензенты: профессор Г.Н. Ермоленко (зав. кафедрой английского языка ¹1 МГЮА) кандидат филологических наук В.А. Родионов (доцент кафедры английского языка ¹1 МГЮА) Главный редактор издательства Н.Д. Эриашвили, кандидат юридических наук, доктор экономических наук, профессор, лауреат премии Правительства РФ в области науки и техники English for Professional Communication in Law. Problem Å56 Solving: ó÷åá. пособие для студентов âóçîâ, обучающихся по специальности «Юриспруденция» / [авт.-сост. Ë.Ñ. Артамонова и äð.]; под ðåä. Ë.Ñ. Артамоновой. — Ì.: ÞÍÈÒÈ-ÄÀÍÀ, — 247 ñ. I. Артамонова, Людмила Сергеевна, сост. ISBN 978-5-238-02087-7 Агентство CIP РГБ Пособие предназначено для подготовки студентов к речевому взаимодействию в профессионально-деловой и социокультурной сферах коммуникации. Пособие содержит Книгу студента и Книгу учителя. Предложены такие òåìû, êàê: Law in Everyday Life, Human Rights, Juvenile Delinquency, The Police, Punishment, …, Logical Thinking. Для студентов вузов, обучающихся по специальности «Юриспруденция», а также всех, изучающих английский язык. ББК 81.2Àíãë-923 ISBN 978-5-238-02087-7 © ИЗДАТЕЛЬСТВО ÞÍÈÒÈ-ÄÀÍÀ, 2011 Принадлежит исключительное право на использование и распространение издания (ÔÇ ¹ 94-ÔÇ от 21 июля 2005 ã.). Воспроизведение всей книги или какой-либо ее части любыми средствами или в какой-либо форме, в том числе в Интернет-сети, запрещается без письменного разрешения издательства. © Оформление «ÞÍÈÒÈ-ÄÀÍÀ», 2011
Стр.3
Contents От авторов Методические рекомендации STUDENT'S BOOK Unit I. LAW IN EVERYDAY LIFE Ta sk 1 Presentation Task 2 Making a presentation in class Task 3 Discussion Task 4 Expanding the point Task 5 Speaking Unit II. HUMAN RIGHTS Task 1 Think about the subject Task 2 Presentation Ta s k 3 Making a presentation in class Task 3 Discussion Task 5 Work pair Task 6 Expanding the point Task 7 Competition Task 8 Opinion Poll Unit III. CONSTITUTION Task 1 Presentation Task 2 Making a presentation in class Task 3 Discussion Task 4 Round-table talk Task 5 Information exchange Unit IV. DRUGS — DEATH DANGER Task 1 Presentation Task 2 Making a presentation in class Task 3 Information exchange T a s k 4 Discussion Unit V. JUVENILE DELINQUENCY Task 1 Think about the subject Task 2 Discussion Task 3 Presentation Task 4 Making a presentation in class Task 5 Information exchange 245 3 5 7 8 8 15 15 16 18 20 20 20 31 31 35 36 39 41 42 42 51 52 53 53 60 60 67 67 74 75 75 75 76 79 80
Стр.246
Task 6 Round-table talk «What social factors do you think affect juvenile delinquency?» Task 7 Discussion Task 8 Expanding the point Task 9 Role play UNIT VI. YOUNG PERSONS ACCUSED OF CRIME Task 1 Presentation Task 2 Making a presentation in class Task 3 Discussion Task 4 Round-table talk «What should be done with these young criminals?» Task 5 Extension Unit VII. TRANSNATIONAL CRIMES T a s k 1 Work pair T a s k 2 T a s k 3 T a s k 4 Mind Map Opinion Poll Presentation UNIT VIII. THE POLICE Task 1 Think about the subject Task 2 Discussion Task 3 Presentation Task 4 Making a presentation in class Task 5 Interview Task 6 Information exchange Task 7 Work in pairs Task 8 Expanding the point Task 10 Work in pairs UNIT IX. TRIAL Task 1 Think about the subject Task 3 Making a presentation in class Task 4 Extension Task 5 Round-table talk Task 6 Discussion Task 7 Information exchange Task 9 Expanding the point Task 10 Competition Task 11 Mock trial 82 86 88 89 90 90 98 98 102 104 105 105 110 113 114 115 115 115 116 121 122 122 126 127 129 131 131 140 140 141 145 146 149 152 157 246
Стр.247
Unit X. PUNISHMENT Task 1 Think about the subject Task 2 Presentation Task 3 Making a presentation in class Task 4 Information exchange Task 5 Expanding the point Task 6 Discussion Task 7 Speaking UNIT XI. LOGICAL THINKING T a s k 1 T a s k 2 T a s k 3 Work in pairs Work in pairs Work in groups of three TEACHER'S BOOK Unit 1. Law in Everyday Life Unit II. Human Rights Unit III. Constitution Unit IV. Drugs — Death Danger Unit V. Juvenile Delinquency Unit VI. Young Persons Accused of Crime Unit VIII. The Police Unit IX. Trial Unit X. Punishment APPENDIX You Can't Do without These Phrases (Ôîðìóëû речевого общения) References 159 159 159 174 175 178 180 183 184 184 187 194 202 203 207 214 215 217 220 222 227 233 236 236 244 247
Стр.248