Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634932)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система
Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота  / №2 (32) 2015

Interaction of the family and the school as a condition of effectiveness of the process of education (200,00 руб.)

0   0
АвторыДариуш Сарзала, Войчех Пестшиньски
Страниц6
ID317123
АннотацияИсследование рассматривает вопросы, касающиеся важности сотрудничества между учреждениями, осуществляющими образовательные задачи. Эта проблема представлена на примере семьи в качестве учебной микросхемы в связи с функциями школы. Особое внимание уделено взаимодействию между семьями и школами в учебном процессе, а также другие учебными заведениями. Отмечается важность объединения влияний, воздействий окружающей среды на семью и школу. В основном сферы образовательных связей между семьей и школой, уровни их сотрудничества в этой связи, проанализированы показатели и значение этого сотрудничества.
Interaction of the family and the school as a condition of effectiveness of the process of education / Дариуш Сарзала, Войчех Пестшиньски // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота .— 2015 .— №2 (32) .— URL: https://rucont.ru/efd/317123 (дата обращения: 27.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Познань Польша wojterapia@wp.pl Interaction of the family and the school as a condition of effectiveness of the process of education Взаимодействие семьи и школы как условие эффективности процесса обучения Исследование рассматривает вопросы, касающиеся важности сотрудничества между учреждениями, осуществляющими образовательные задачи. <...> Ключевые слова: семья; школа; учебный процесс; образовательные учреждения Introduction Both successes and failures of educational process are largely dependent on the influence of, and close cooperation between, institutions specially appointed by the society for the educational tasks, the family and social environment (proximal and distal, local and global) (Kawula 2012, p. 88). <...> Therefore, we must strive to ensure that all educational institutions, not only the family and the school but also associations, organizations and other subjects in society form one, whole entity that is in harmony in terms of the educational function. <...> This study presents the problem of cooperation of educational institutions mainly on the example of the family as an educational microcircuit in connection with the functioning of the school. <...> Spheres of educational ties between family and school In the context of the analyzed issues, it should be noted that the cooperation between educational institutions should be primarily seen as a process of combining various educational influences and impacts. <...> It should be noted, however, that the educational reality is characterized by a greater or a lesser degree of functional and material disintegration which occurs between the environmental components of the educational system (Winiarski 2000). <...> In such situations the objective disintegration emerges, it is adopting different, sometimes conflicting standards, ideals, values and principles of education by the individual institutions and social groups. <...> It should be noted, however, that these types of educational disintegration have generally adverse effect on the uniformity of the formation of the personality of individuals and effectiveness of the process of education. <...> Analyzing the issues taken into account, it should be emphasized that the most important role in the educational process plays family which is not only a basic development and human personality development environment, but also one of the main environments to ensure the safety of child’s health (Piestrzyński 2013, p. 119). <...> It also should be emphasized that the most beneficial in the educational process is a well structured educational environment (Vasta, Haith, Miller <...>