Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634932)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система

Английский язык. 11 класс : углублённый уровень (5000,00 руб.)

0   0
АвторыБаранова К. М., Дули Дж. , Копылова В. В.
ИздательствоМ.: Просвещение
Страниц215
ID838664
АннотацияУчебник является центральным элементом учебно-методического комплекта серии «Звёздный английский» для 11 класса общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского языка. Отличительными особенностями учебника являются: модульное построение, наличие аутентичного материала о России, заданий, целенаправленно готовящих к Единому государственному экзамену по английскому языку. Материалы учебника способствуют достижению личностных, метапредметных и предметных результатов обучения. Учебник получил положительные заключения по итогам научной, педагогической и общественной экспертиз на соответствие Федеральному государственному образовательному стандарту среднего (полного) общего образования.
Кем рекомендованоМинистерством просвещения Российской Федерации
ISBN978-5-09-103571-1
УДК373.167.1:811.111+811.111(075.3)
ББК81.432.1я721.6
Английский язык. 11 класс : углублённый уровень : учебник для общеобразоват. организаций / К.М. Баранова, Дж. Дули, В.В. Копылова .— 11-е изд., стер. — Москва : Просвещение, 2023 .— 215 с. : ил. — (Звёздный английский) .— ISBN 978-5-09-103571-1 .— URL: https://rucont.ru/efd/838664 (дата обращения: 28.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Английский_язык._11_класс__углублённый_уровень.pdf
УДК 373.167.1:811.111+811.111(075.3) ББК 81.432.1я721.6 А64 Серия «Звёздный английский» основана в 2009 году. На учебник получены положительные заключения научной (заключение РАО № 913 от 21.11.2016 г.), педагогиче - ской (заключение РАО № 684 от 21.11.2016 г.) и общественной (заключение РКС № 392-ОЭ от 22.12.2016 г.) экспертиз. Авторы: К. М. Баранова, Д. Дули, В. В. Копылова, Р. П. Мильруд, В. Эванс Authors: Virginia Evans, Jenny Dooley, Ksenia Baranova, Victoria Kopylova, Radislav Millrood Acknowledgements Authors’ Acknowledgements We would like to thank all the staff at Express Publishing who have contributed their skills to producing this book. Thanks for their support and patience are due in particular to: Megan Lawton (Editor in Chief); Mary Swan and Sean Todd (senior editors); Michael Sadler and Steve Miller (editorial assistants); Richard White (senior production controller); the Express design team; Sweetspot (recording producers); and Kevin Harris, Kimberly Baker, Steven Gibbs and Christine Little. We would also like to thank those institutions and teachers who piloted the manuscript, and whose comments and feedback were invaluable in the production of the book. The publishers also wish to thank the following for their kind permission to use copyright material: Module 5 Spoilt for Choice: Interview: Wildlife photographer Frans Lanting by James Owen © Telegraph Group Limited (2001) on p. 136. Photograph Acknowledgements Module 1 Communication: © everettcollection/www.iml.gr on p. 6; Module 3 Rights: CCTV camera © ImageSource/www.iml.gr on p. 70; Module 4 Survival: © afp/www.iml.gr on p. 100. Further Writing Practice: Wanted © everettcollection/www.iml.gr on p. 187; Coldplay © redferns/www.iml.gr on p. 189; © everettcollection/www.iml.gr on p. 190; Every effort has been made to trace all the copyright holders. If any have been inadvertently overlooked, the publishers will be pleased to make the necessary arrangements at the first opportunity. A64 Английский язык : 11-й класс : углублённый уровень : учебник / К. М. Баранова, Д. Дули, В. В. Копылова [и др.]. — 11-е изд., стер. — Москва : Express Publishing : Просвещение, 2023. — 215 с. : ил. — (Звёздный английский). ISBN 978-5-09-103571-1. Учебник является центральным элементом учебно-методического комплекта серии «Звёздный английский» для 11 класса общеобразовательных организаций и школ с углублённым изучением английского языка. Отличительными особенностями учебника являются: модульное построение, наличие аутентичного материала о России, заданий, целенаправленно готовящих к Единому государственному экзамену по английскому языку. Материалы учебника способствуют достижению личностных, метапредметных и предметных результатов обучения. Учебник получил положительные заключения по итогам научной, педагогической и общественной экспертиз на соответствие Федеральному государственному образовательному стандарту среднего (полного) общего образования. Аудиоприложение к учебнику для бесплатного скачивания на сайте https://prosv.ru/audio-starlight11-1/ УДК 373.167.1:811.111+811.111(075.3) ББК 81.432.1я721.6 Учебное издание Серия «Звёздный английский» Баранова Ксения Михайловна Дули Дженни Копылова Виктория Викторовна Мильруд Радислав Петрович Эванс Вирджиния Английский язык 11 класс Углублённый уровень Учебник Центр лингвистического образования Ответственный за выпуск М. М. Жених Редактор Е. В. Щербакова Художественный редактор Н. В. Дождева Корректоры Н. Д. Цухай, Н. М. Кочергина Подписано в печать 27.01.2023. Формат 60x90/8. Гарнитура Прагматика. Уч.-изд. л. 27,11. Усл. печ. л. 29. Тираж экз. Заказ № . Акционерное общество «Издательство «Просвещение». Российская Федерация, 127473, Москва, ул. Краснопролетарская, д. 16, стр. 3, этаж 4, помещение I. Express Publishing. Liberty House, New Greenham Park, Newbury, Berkshire RG19 6HW Tel.: (0044) 1635 817 363 Fax: (0044) 1635 817 463 e-mail: inquiries@expresspublishing.co.uk http://www.expresspublishing.co.uk Адрес электронной почты «Горячей линии» — vopros@prosv.ru. ISBN 978-5-09-103571-1 © Express Publishing, 2014, 2017 © АО «Издательство «Просвещение», 2014, 2019 Все права защищены . © АО «Издательство «Просвещение» для коллекции ООО «ЦКБ «БИБКОМ» Б
Стр.3
Contents Module 1 Communication .............................. p.5 Module 2 Challenges ...................................... p.37 Module 3 Survival ............................................ p.71 Module 4 Spoilt for Choice .............................. p.103 Module 5 Rights .............................................. p.133 Grammar Reference ........................................p.163 Focus on RNE Listening tasks ..........................p.179 Further Writing Practice ..................................p.181 Appendices .................................................... p.203 Irregular verbs ................................................ p.213 задание рекомендуется выполнять в личной тетради учащегося . © АО «Издательство «Просвещение» для коллекции ООО «ЦКБ «БИБКОМ» Б
Стр.4
Contents Module 1 Communication (pp. 5-36) gestures & emotions Vocabulary Grammar comparisons body language music/places of entertainment character traits feelings & moods friendship ways to look ways to talk phrasal verbs languages, dialects & accents the senses Across Cultures – Language Roots (pp. 28-29); Literature – Dr Dolittle (pp. 30-31); Curricular Cut: Biology – Animal Talk (p. 32); Progress Check 1 (p. 33); Focus on RNE (p. 34) 2 Challenges (pp. 37-70) animal groups animal sounds ways to speak disasters idioms feelings phrasal verbs extreme sports tense revision collective nouns conditionals wishes unreal past time adverbs The Serengeti (multiple choice) (pp. 38-39) In the shadow of Vesuvius (text completion) (pp. 42-43) Challenges (multiple matching) (pp. 46-47) for gist for detail for specific information express dissatisfaction give & react to news express opinion encouragement and response compare & contrast ideas Task 1 (p. 50) Task 2 (p. 50) Task 3 (p. 51) Tasks 1, 2 (p. 52) Task 4 (p. 53) a summary of a text a letter to a pen friend telling him your news a diary entry about a disaster you experienced semi-formal/ formal letters/emails Across Cultures – Natural Treasures (pp. 62-63); Literature – The Burning World (pp. 64-65); Curricular Cut: Science – Standing on Solid Ground? (p. 66); Progress Check 2 (p. 67); Focus on RNE (p. 68) 3 Survival (pp. 71-102) evolution conservation heredity space GM foods food/drink inversion emphatic structures so – neither/ nor linkers prepositions countable/ uncountable nouns Lonesome George (multiple choice) (pp. 72-73) Will we all have to leave home? (text completion) (pp. 76-77) Science vs Nature (multiple matching) (pp. 80-81) for gist for opinion for detail for specific information make & respond to suggestions express advantages/ disadvantages decide on food/ drink express agreement/ disagreement use quotations Task 1 (p. 84) Task 2 (p. 84) Task 3 (p. 85) . 2 Б Tasks 1, 2 (p. 86) Tasks 3, 4 (p. 87) a letter of a summary of a text a short paragraph stating your opinion on GM food essays an article on global warming Across Cultures – Banking on the Future (pp. 94-95); Literature – The Lost World (pp. 96-97); Green Issues – Deserts (p. 98); Progress Check 3 (p. 99); Focus on RNE (p. 100) -ing/(to-) infinitive clauses of reason/ purpose/ result Reading Body Talk (multiple choice) (pp. 6-7) The Universal Language of Music (text completion) (pp. 10-11) More than Words: Mime, Music and Dance (multiple matching) (pp. 14-15) Listening for specific information for gist for detail for opinion Speaking & Functions express preference give reasons ask for information ask for advice/give advice ask about/express feelings invite & accept/ refuse invitations Task 1 (p. 18) Task 2 (p. 19) Task 3 (p. 19) Task 1 (p. 20) Tasks 2, 3 (p. 21) Writing an email to a friend describing a festival you attended a paragraph about giving a performance informal/ semi- formal/ formal letters/emails © АО «Издательство «Просвещение» для коллекции ООО «ЦКБ «БИБКОМ»
Стр.5
Module 4 Spoilt for Choice (pp. 103-132) Vocabulary Grammar Reading crime technology education social/world issues welfare work festivals organisations phrasal verbs relatives – relative clauses the definite article quantifiers Listening First days (multiple choice) (pp. 104-105) To The Ends Of The Earth (text completion) (pp. 108-109) Let’s Talk Shop (multiple matching) (pp. 112-113) for specific information for gist for detail Speaking & Functions express annoyance/ sympathy make deductions make suggestions/ accept/reject compliment/thank Task 1 (p. 116) Task 2 (p. 116) Task 3 (p. 117) Tasks 1, 2 (p. 118) Tasks 3, 4 (p. 119) Writing a diary entry describing your first day at school a short paragraph on advertising essays Across Cultures – Shopping in Style (pp. 124-125); Literature – 800 Leagues on the Amazon (pp. 126-127); Curricular Cut: Science – Clouds (p. 128); Progress Check 4 (p. 129); Focus on RNE (p. 130) 5 Rights (pp. 133-162) crime technology education social/world issues welfare work festivals organisations phrasal verbs clauses of concession modals intensifying adjectives passive causative prepositions Caught in the act (multiple choice) (pp. 134-135) Clockwork communication (text completion) (pp. 138-139) Watching the Detectives (multiple matching) (pp. 142-143) Task 1 (p. 146) Task 2 (p. 146) Task 3 (p. 147) for gist for detail for specific information give an eyewitness account serve customers/ buy things narrate experiences express feelings Tasks 1, 2 (p. 148) Tasks 3, 4 (p. 149) application a formal letter of complaint a diary entry a presentation on an organisation a review of a TV series expository essays Across Cultures – Festivals (pp. 154-155); Literature – The Caves of Steel (pp. 156-157); Curricular Cut: Citizenship – Unicef (p. 158); Progress Check 5 (p. 159); Focus on RNE (p. 160) Grammar Reference (pp. 163-178) Focus on RNE Listening Tasks (pp. 179-180) Further Writing Practice (pp. 181-202) Appendix I - Phrasal Verbs (pp. 203-207) Appendix II - Verbs, Adjectives, Nouns with Prepositions/Prepositional Phrases (pp. 208-212) Appendix III - Spelling Rules (p. 212) Appendix IV - Pronunciation (p. 212) Irregular Verbs (p. 213) . 3 © АО «Издательство «Просвещение» для коллекции ООО «ЦКБ «БИБКОМ» Б
Стр.6

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
Антиплагиат система на базе ИИ