^—» LJ кк * t Изъ СОЧИНЕНІЙ СВЯТАГО МИТРОПОЛИТА ДИМИТРІЯ, РОСТОВСКАГО,
РОССИЙСКАЯ БИБЛИОТЕКА
ВРАЧЕВСТВО ДУХОВНОЕ НА СМУІЦЕШЕ ПОЗІЫСДОВЪ, Отъ разлитыхь книгъ оте ескихъ вкрати/ё собранное. <...> Понеже мнози суть стужаемыи и смущаемый отъ злыхъ мыслей 5 наипаче же хульныхъ , врагу нав тующу: сего ради полезно есть , да познаемъ я, и уразум емъ, когда суть гр хомъ, а когда ни j и да навыкнемъ , како ихъ имамы вра^евати и отгоняти отъ себе. <...> Тройственное смущеніе въ мыслехъ случается: о нечистот 5 о нев ріи и о хул . <...> На сія сзіущенія врачіевства суть сш^евая: Треб есть разсуждати, яко въ алыхъ мыслехъ н сть гр ха ' "4 <...> (2)
яикоегоже, егда воля и разумъ человіческій т зіъ злътъ зіыслемъ не соизволяетъ, пач:е же изсъ ненавидитъ , и не хощетъ: но егда въ т хъ мыслехъ разузіъ и воля челов неская самохотн услаждается, и удерживаетъ ихъ въ сердц своемъ, благоволя о нихъ, тогда суть тыя мысли гр хомъ сзіертнызіъ. <...> А понеже смущаемый таковыми помыслы ^ и не благоволяй о нихъ мятется, мня себе э яко согр шаетъ j- сей пре
льщается отъ діавола, віалодупіенъ сый, и нев дый разнствія между помышленіемъ, и между соизволеніемъ. <...> Не егда бо помышляемъ то уже и соизволяемъ; но егда любимъ злыя мысли? и услаждаемся ими и желаемъ ихъ усердно ^ при-
(. <...> 3)
умножающе ихъ въ ум нашемъ, тогда есть соизволеніе <...>
Врачевство_духовное,_[Внутренний_человек,_Богомысленное_размышление].pdf
В IP &^111©^]В® '
ДУЖОШш®
»5^С»и!"^—»
LJ кк * t
Изъ СОЧИНЕНІЙ СВЯТАГО ДИМИТРІЯ,
МИТРОПОЛИТА РОСТОВСКАГО,
Стр.1
РОССИЙСКАЯ
БИБЛИОТЕКА
Стр.2
ВРАЧЕВСТВО ДУХОВНОЕ
НА СМУІЦЕШЕ ПОЗІЫСДОВЪ,
Отъ разлитыхь книгъ оте ескихъ
вкрати/ё собранное.
Понеже мнози суть стужаемыи
и смущаемый отъ злыхъ
мыслей 5 наипаче же хульныхъ ,
врагу нав тующу: сего ради
полезно есть , да познаемъ я, и
уразум емъ, когда суть гр хомъ,
а когда ни j и да навыкнемъ ,
како ихъ имамы вра^евати и
отгоняти отъ себе.
Тройственное смущеніе въ
мыслехъ случается: о нечистот
5
о нев ріи и о хул . На сія
сзіущенія врачіевства суть сш^евая:
Треб
есть разсуждати, яко
въ алыхъ мыслехъ н сть гр ха
' "4
Стр.3
(2 )
яикоегоже, егда воля и разумъ
человіческій т зіъ злътъ зіыслемъ
не соизволяетъ, пач:е же
изсъ ненавидитъ , и не хощетъ:
но егда въ т хъ мыслехъ разузіъ
и воля челов неская самохотн
услаждается, и удерживаетъ
ихъ въ сердц своемъ,
благоволя о нихъ, тогда суть
тыя мысли гр хомъ сзіертнызіъ.
А понеже смущаемый
таковыми помыслы ^ и не благоволяй
о нихъ мятется, мня
себе э
яко согр шаетъ j- сей прельщается
отъ діавола, віалодупіенъ
сый, и нев дый разнствія
между помышленіемъ, и
между соизволеніемъ. Не егда
бо помышляемъ
то уже и
соизволяемъ; но егда любимъ
злыя мысли?
и услаждаемся ими
и желаемъ ихъ усердно ^ при
Стр.4
(.3)
умножающе ихъ въ ум нашемъ,
тогда есть соизволеніе,
Аще же ихъ ненавидимъ, и
не хоіцемъ, но они сами на умъ
л зуть намъ, а мы ихъ отвращаемся
^ тогда
изв стное
знаменіе, яко н сть соизволенія
нашего на ня, и не треб
въ сов сти смущатися о нихъ:
паче бо тогда мзду у Бога
умножаютъ, егда намъ кр нко
стужаютъ, а мы терпимъ, не
соизволяюще на ня.
Многажды многимъ случаются
помышленія нев рная и
хульная на Бога, или на Пречистую
Богородицу, или на
Святыхъ Божіихъ; есть, егда
кто воззритъ на Тайны Хрістовы,
или на Святыя иконы,
абіе нападаютъ на него якоже
темный облакъ хульныя мысли,
Стр.5