Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 645695)
Контекстум

Врачевство духовное, [Внутренний человек, Богомысленное размышление] (190,00 руб.)

0   0
Первый авторДимитрий Ростовский
ИздательствоМоск. Синод. тип.
Страниц98
ID64705
Димитрий, Р. Врачевство духовное, [Внутренний человек, Богомысленное размышление] / Из соч. св. Димитрия митр. Ростовского; Р. Димитрий .— : Моск. Синод. тип., 1845 .— 98 с. — URL: https://rucont.ru/efd/64705 (дата обращения: 17.07.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

^—» LJ кк * t Изъ СОЧИНЕНІЙ СВЯТАГО МИТРОПОЛИТА ДИМИТРІЯ, РОСТОВСКАГО, РОССИЙСКАЯ БИБЛИОТЕКА ВРАЧЕВСТВО ДУХОВНОЕ НА СМУІЦЕШЕ ПОЗІЫСДОВЪ, Отъ разлитыхь книгъ оте ескихъ вкрати/ё собранное. <...> Понеже мнози суть стужаемыи и смущаемый отъ злыхъ мыслей 5 наипаче же хульныхъ , врагу нав тующу: сего ради полезно есть , да познаемъ я, и уразум емъ, когда суть гр хомъ, а когда ни j и да навыкнемъ , како ихъ имамы вра^евати и отгоняти отъ себе. <...> Тройственное смущеніе въ мыслехъ случается: о нечистот 5 о нев ріи и о хул . <...> На сія сзіущенія врачіевства суть сш^евая: Треб есть разсуждати, яко въ алыхъ мыслехъ н сть гр ха ' "4 <...> (2) яикоегоже, егда воля и разумъ человіческій т зіъ злътъ зіыслемъ не соизволяетъ, пач:е же изсъ ненавидитъ , и не хощетъ: но егда въ т хъ мыслехъ разузіъ и воля челов неская самохотн услаждается, и удерживаетъ ихъ въ сердц своемъ, благоволя о нихъ, тогда суть тыя мысли гр хомъ сзіертнызіъ. <...> А понеже смущаемый таковыми помыслы ^ и не благоволяй о нихъ мятется, мня себе э яко согр шаетъ j- сей пре льщается отъ діавола, віалодупіенъ сый, и нев дый разнствія между помышленіемъ, и между соизволеніемъ. <...> Не егда бо помышляемъ то уже и соизволяемъ; но егда любимъ злыя мысли? и услаждаемся ими и желаемъ ихъ усердно ^ при- (. <...> 3) умножающе ихъ въ ум нашемъ, тогда есть соизволеніе <...>
Врачевство_духовное,_[Внутренний_человек,_Богомысленное_размышление].pdf
В IP &^111©^]В® ' ДУЖОШш® »5^С»и!"^—» LJ кк * t Изъ СОЧИНЕНІЙ СВЯТАГО ДИМИТРІЯ, МИТРОПОЛИТА РОСТОВСКАГО,
Стр.1
РОССИЙСКАЯ БИБЛИОТЕКА
Стр.2
ВРАЧЕВСТВО ДУХОВНОЕ НА СМУІЦЕШЕ ПОЗІЫСДОВЪ, Отъ разлитыхь книгъ оте ескихъ вкрати/ё собранное. Понеже мнози суть стужаемыи и смущаемый отъ злыхъ мыслей 5 наипаче же хульныхъ , врагу нав тующу: сего ради полезно есть , да познаемъ я, и уразум емъ, когда суть гр хомъ, а когда ни j и да навыкнемъ , како ихъ имамы вра^евати и отгоняти отъ себе. Тройственное смущеніе въ мыслехъ случается: о нечистот 5 о нев ріи и о хул . На сія сзіущенія врачіевства суть сш^евая: Треб есть разсуждати, яко въ алыхъ мыслехъ н сть гр ха ' "4
Стр.3
(2 ) яикоегоже, егда воля и разумъ человіческій т зіъ злътъ зіыслемъ не соизволяетъ, пач:е же изсъ ненавидитъ , и не хощетъ: но егда въ т хъ мыслехъ разузіъ и воля челов неская самохотн услаждается, и удерживаетъ ихъ въ сердц своемъ, благоволя о нихъ, тогда суть тыя мысли гр хомъ сзіертнызіъ. А понеже смущаемый таковыми помыслы ^ и не благоволяй о нихъ мятется, мня себе э яко согр шаетъ j- сей прельщается отъ діавола, віалодупіенъ сый, и нев дый разнствія между помышленіемъ, и между соизволеніемъ. Не егда бо помышляемъ то уже и соизволяемъ; но егда любимъ злыя мысли? и услаждаемся ими и желаемъ ихъ усердно ^ при
Стр.4
(.3) умножающе ихъ въ ум нашемъ, тогда есть соизволеніе, Аще же ихъ ненавидимъ, и не хоіцемъ, но они сами на умъ л зуть намъ, а мы ихъ отвращаемся ^ тогда изв стное знаменіе, яко н сть соизволенія нашего на ня, и не треб въ сов сти смущатися о нихъ: паче бо тогда мзду у Бога умножаютъ, егда намъ кр нко стужаютъ, а мы терпимъ, не соизволяюще на ня. Многажды многимъ случаются помышленія нев рная и хульная на Бога, или на Пречистую Богородицу, или на Святыхъ Божіихъ; есть, егда кто воззритъ на Тайны Хрістовы, или на Святыя иконы, абіе нападаютъ на него якоже темный облакъ хульныя мысли,
Стр.5