History of pre-school pedagogy in Russia: Reader / comp. <...> Training of pre-school educators in the RSFSR: 1917-1941: Abstract of dissertation of candidate of pedagogy. <...> Professional training of preschool teachers in the second half of the XX century: abstract of dissertation of the candidate of pedagogy. <...> УДК 378.147:51 ББК 74.58 Bodyakina Tatyana Vladimirovna, senior lecturer of the department of mathematics, faculty of engineering Irkutsk State Agricultural University named after A. <...> Ezhevsky, the applicant at the scientific specialty 13.00.01 «General pedagogy, history of pedagogy and education», Irkutsk, e-mail: Bodt-24@rambler.ru Eltoshkina Evgenia Valerevna, candidate of technical sciences, associate professor of the department of mathematics faculty of engineering Irkutsk State Agricultural University named after A. <...> Ezhevsky, Irkutsk, e-mail: EEV_Baikal2005@mail.ru Бодякина Татьяна Владимировна, старший преподаватель кафедры математики инженерного факультета Иркутского государственного аграрного университета имени А. А. Ежевского, соискатель по научной специальности 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования», г. Иркутск, e-mail: Bodt-24@rambler.ru Елтошкина Евгения Валерьевна, канд. техн. наук, доцент кафедры математики инженерного факультета Иркутского государственного аграрного университета им. <...> А. А. Ежевского, г. Иркутск, e-mail: EEV_Baikal2005@mail.ru АДАПТАЦИЯ СТУДЕНТОВ СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННЫХ ВУЗОВ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ДИСЦИПЛИНЫ «МАТЕМАТИКА» ADAPTATION OF STUDENTS OF AGRICULTURAL INSTITUTIONS OF HIGHER EDUCATION WHEN STUDYING THE DISCIPLINE OF MATHEMATICS 13.00.01 – Общая педагогика, история педагогики и образования 13.00.01 – General pedagogy, history of pedagogy and education В статье рассматриваются методы адаптации студентов в процессе обучения в аграрном вузе, и изучается проблема профессиональной адаптации студентов первого и второго курсов сельскохозяйственного вуза при обучении математике, выявляются структурно-логические связи дисциплины «Математика» со специальными дисциплинами учебного плана для более качественной подготовки профессионально компетентной личности. <...> При реализации разработанных методов адаптации прослеживается формирование профессиональных компетенций и познавательных <...>