Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 636889)
Контекстум
Электро-2024

Восторгнутые класы в пищу души, то есть несколько переводов из Святых Отцев старца Паисия Величковскаго (290,00 руб.)

0   0
ИздательствоИздание Козельской Введенской Оптиной пустыни
Страниц225
ID50369
Восторгнутые класы в пищу души, то есть несколько переводов из Святых Отцев старца Паисия Величковскаго .— : Издание Козельской Введенской Оптиной пустыни, 1849 .— 225 с. — URL: https://rucont.ru/efd/50369 (дата обращения: 25.05.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Обою ради подобаетъ рабовъ Божіихъ блажитп и удивлятися иліъ, яко надежд^ спасенія на святыя им яху лшлитвы, и яко писаніемъ сохранше п сни и службы, яже Богови съ радостію и страхомь прииошаху, и къ намъ преподаша свое ихъ сокрЬвище: да къ ревности своей вс хъ посл жде бывшихъ привлещи возмогугь. <...> Якоже бо т лу св тъ есхь солнце, тако души молитва. <...> И кто бы не ужаснулся и не удивился о челов колюбіи 1>ожщ, еже къ намъ показуетъ, толику честь челов комъ даруя, яко и молитвы сиодоби и бес ды Своея ? <...> Съ Богомъ бо воистинну бес дуемъ во время дюлитвы, еюже и со Ангелы совокупляемся, и общенія еже къ безсловеснымъ являемся изб гающе. <...> А яко лучше есть, сами учатъ насъ, сомногнмъ убо страхолгь молитвы приносяще, и подающе иа.ііъ в д ти и разулі т и , яко подобаетъ къ Богу приступающимъ съ радостію и страхомъ сіе творити. <...> 1 2 Co страхомъ убо , боящимся намъ , да не люлитвм недостойни явимся : радостію же исполненныліь бывающимъ, всличія ради честн, яко толика и хакова промысла мертвенный сподобися родъ , яко и Божествснпыя бсс ды иаслаждатися частЬ, еюже п ежс мертвенни быти и привремепии изб гаемъ, естествомъ убо суще мертвсшш, бес дою же яже ко Богу къ бсзсмертну жнвоту преходяще. <...> Нужно бо есть бес дующему съ Богозгь, лучшу быти смерти и всякаго истл нія. <...> И якоже отнюдъ нуяшо ссть солнечныя лучи наслаждающеаіуся изб гати тмы : тако отнюдъ нужно есть наслаждающемуся Боя^ественныя бес дьт, не ктому быти мертиенну. <...> Аще бо бес дующимъ съ царедгь, u чести яже оть <...>
Восторгнутые_класы_в_пищу_души,_то_есть_несколько_переводов_из_Святых_Отцев_старца_Паисия_Величковскаго.pdf
E № A стіын.
Стр.1
ВОСТОРГНУТЫЕ КЛАСЫ въ TO ЕСТЬ НЪСКОЛЬКО ПЕРЕВОДОВЪ ИЗЪ СВЯТЫХЪ ОТЦЕВЪ СТАРЦА ПАГСІЯ Л>1 ИзЬанге Козельской Введенской Оптиной Пустыпи. -S-gaoeoi' МОСКВА. Въ УНИВЕРСИТЕТСКОЙ ТИПОГРАФІИ. 1849. аіі ^ч^
Стр.2
РОССИЙСКАЯ ГОСУДАРСТВЕННАЯ ВИВ"; ЛЧЕКА Z%t9-t>£ ИЕЧАТАТ Ь ПОЗВОЛЯЕТС Я съ т мъ , чтобы по отпечатаніи до выпуска изъ ТппограФІи представлено было въ Цензурный Комитеть узаконенное число кземпларовъ сей кішгп. Іюля 11-го дня, 1847 года. Московскал Цена ръ, Лротоіерей Дузсовнал Академіл. еодорЪ Голубинскій.
Стр.3
ІІЖ Е BO СВЯТЫХЪ ОТЦА НЛШЕГО ІОАИНА АРХІЕІШСКОПА КОНСТАІІТИНА ГРАДА ЗЛАТОУСТАГО , О МОЛИТ В , CJOB O 1-Е . Обою ради подобаетъ рабовъ Божіихъ блажитп и удивлятися иліъ, яко надежд^ спасенія на святыя им яху лшлитвы, и яко писаніемъ сохранше п сни и службы, яже Богови съ радостію и страхомь прииошаху, и къ намъ преподаша свое ихъ сокрЬвище: да къ ревности своей вс хъ посл жде бывшихъ привлещи возмогугь. Преходити бо приличествуетъ нраку учителей на ученики, и учениколіъ Пророковъ подражателемъ приличествуетъ являтися правды он хъ, да всяко вреэія съ молихва.ми, и слуясбою Божіею и поученіемъ живемъ; сіе животъ, сіе здравіе и богатство, сіе конецъ благъ быхи непщующе, еже молитися Богова съ чистою и нерастл нною душею. Якоже бо т лу св тъ есхь солнце, тако души молитва. Аще убо сл пцу тщета есть еже не зр ти солнца, то колико паче тщеха есть христіанину еже не ліилитися част , и зюлитвою св тъ Христовъ въ душу не вводити? И кто бы не ужаснулся и не удивился о челов колюбіи 1>ожщ, еже къ намъ показуетъ, толику честь челов комъ даруя, яко и молитвы сиодоби и бес ды Своея ? Съ Богомъ бо воистинну бес дуемъ во время дюлитвы, еюже и со Ангелы совокупляемся, и общенія еже къ безсловеснымъ являемся изб гающе. Аегелъ бо д ло есть пюлитва, превосходящи и он хъ достоинство, понеже лучше есть достоинства Ангелъ еже съ Богомъ бес - довати. А яко лучше есть, сами учатъ насъ, сомногнмъ убо страхолгь молитвы приносяще, и подающе иа.ііъ в д ти и разулі ти, яко подобаетъ къ Богу приступающимъ съ радостію и страхомъ сіе творити. 1
Стр.4
2 Co страхомъ убо , боящимся намъ , да не люлитвм недостойни явимся : радостію же исполненныліь бывающимъ, всличія ради честн, яко толика и хакова промысла мертвенный сподобися родъ , яко и Божествснпыя бсс ды иаслаждатися частЬ, еюже п ежс мертвенни быти и привремепии изб гаемъ, естествомъ убо суще мертвсшш, бес дою же яже ко Богу къ бсзсмертну жнвоту преходяще. Нужно бо есть бес - дующему съ Богозгь, лучшу быти смерти и всякаго истл нія. И якоже отнюдъ нуяшо ссть солнечныя лучи наслаждающеаіуся изб гати тмы : тако отнюдъ нужно есть наслаждающемуся Боя^ественныя бес дьт, не ктому быти мертиенну. Самое бо то величіе чесхц кь безсмертію насъ представляетъ. Аще бо бес дующимъ съ царедгь, u чести яже оть него наслая%даіощимся, не воззшжно есть быти убогимъ; много ііаче не возможно есть Богови ЙЮЛЯЩИМСЯ И бес дующимъ, мертвенныя им ти душы. Сліерть бо души есть нечестіе и житіе законопреступпое: т мже и животъ души есть, служба Божія и житіе подобающее сей. Житіе же преподобно и служб Божіей подобающе люлитва собираехъ и сокровпществуетъ чудн въ дувіахъ нашііхъ» Или бо д вства кто рачитель сый, или ц ломудріе еясе во брацЬ чтити потщавыйся, илн поб я«дати гн въ, u съ кротостію жити, пли зависты чисту быти, или шю что отъ приличествуюищхь творити, люлитв прсдводящей и предуглаждающей таковый иуть житія, легко ц удобно илі ти будеть теченіе благочестія. lie возможно бо есть, не возлшжно есть просящимъ оть Бога ц ломудрія , и правды и кротости, и благости, ие получити молнтвы. Глаголетъ бо : просите, u дастся вамъ: ищпте, и обрящете : толцыте , и отверзется валіъ. Всякъ бо нросяй пріелілетъ, и ыщай обр таетъ, и толкущему отверзается. И иаки: кто есть, глаголегь, отъ вась человіікті, егоже аще воспроситъ сынъ его хл ба, еда камень подастъ еліу? пли аще рыбы просить, еда ЗІ ІІЮ подасть ewy? аиі,е убо вы, лукави суще, ум ехе
Стр.5