Subscription indices – 38683, Р8683 УДК 658.114:338.468 ББК 65.290.31:65.206 Valuyskiy Aleksey Vladimirovich, candidate of law, associate professor of the department of economics and management of Volgograd State Technical University, Volgograd, е-mail: vav3466@yandex.ru Manylova Olga Sergeyevna, working on the master degree at the department of economics and management of Volgograd State Technical University, Volgograd, е-mail: manilovaolga@mail.ru валуйский Алексей владимирович, канд. юрид. наук, доцент кафедры экономики и управления Волгоградского государственного технического университета, г. Волгоград, е-mail: vav3466@yandex.ru Манылова Ольга Сергеевна, магистрант кафедры экономики и управления Волгоградского государственного технического университета, г. Волгоград, е-mail: manilovaolga@mail.ru ОЦЕНКА вЛИЯНИЯ ОТДЕЛЬНЫХ вНУТРЕННИХ ФАКТОРОв НА ФИНАНСОвЫЙ РЕЗУЛЬТАТ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ОРГАНИЗАЦИИ МАЛОГО БИЗНЕСА в СФЕРЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫХ УСЛУГ ASSESSMENT OF IMPACT OF CERTAIN INTERNAL FACTORS ON THE FINANCIAL PERFORMANCE OF SMALL BUSINESS OF PROFESSIONAL SERVICES В статье рассматриваются два внутренних фактора влияния на финансовый результат организации малого бизнеса — маркетинг и организационная культура; обоснована значимость изучения данной темы с акцентом на сферу профессиональных услуг. <...> Анализируются подходы к совершенствованию элементов маркетинга, обосновываются приоритетные и наиболее эффективные из них с точки зрения финансовых показателей. <...> Рассмотрена необходимость учитывать взаимосвязь маркетинга и организационной культуры как факторов влияния на финансовые показатели применительно к российским реалиям. <...> This article examines two internal factors of impact on the financial result of small business: marketing and organizational culture; the value of studying the topic focusing on the professional services is justified. <...> Approaches to improving the marketing elements are analyzed; priority and the most effective ones in terms of financial performance indicators are justified. <...> The necessity of consideration the interaction of marketing and organizational culture as the factors influencing the financial performance indicators is examined in <...>