Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634932)
Контекстум
Руконтекст антиплагиат система

Английский язык в основах экономики туризма (для СПО) (2000,00 руб.)

0   0
Первый авторЕрмилова Д. В.
ИздательствоМ.: Советский спорт
Страниц189
ID774145
АннотацияНастоящее учебное издание является профессионально-ориентированным изданием и признано сформировать у учащихся умение читать и переводить оригинальную литературу по специальности. Все тексты и упражнения составлены на аутентичной лексике. Рекомендовано для студентов высших учебных заведений, а также учащихся и преподавателей учреждений среднего профессионального образования.
Кому рекомендованоПредназначено для студентов II-IV курсов специальности «Менеджмент организаций», а также для студентов, аспирантов и специалистов-практиков, желающих повысить уровень владения английским языком в области экономики туризма.
ISBN5-85009-959-Х
УДК811.111(075.8)
ББК81.2Англ-923
Ермилова, Д.В. Английский язык в основах экономики туризма (для СПО) : учеб. пособие / Д.В. Ермилова .— Москва : Советский спорт, 2005 .— 189 с. — ISBN 5-85009-959-Х .— URL: https://rucont.ru/efd/774145 (дата обращения: 28.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Английский_язык_в_основах_экономики_туризма_(для_СПО).pdf
УДК 809.1 ББК 81.2Àíãë-923 Å73 ОГЛАВЛЕНИЕ Вместо предисловия . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 Ермилова Д. В. Е73 Английский язык в основах экономики туризма [Текст] : ó÷åá. пособие / Ä. Â. Åðìèëîâà. – Ì. : Советский ñïîðò, 2005. – 376 ñ. : èë. ISBN 5-85009-959-Õ Настоящее учебное пособие является профессионально-ориентированным изданием и призвано сформировать у учащихся умение читать и переводить оригинальную литературу по специальности. Все тексты и упражнения составлены на аутентичной лексике. Предназначено для студентов II–IV курсов специальности «Менеджмент организации», а также для студентов, аспирантов и специалистов-практиков, желающих повысить уровень владения английским языком в области экономики туризма. УДК 809.1 ББК 81.2Àíãë-923 CHAPTER I. THE TOURISM ECONOMY CONCEPT . . . . 8 1.1. The Concept and Usefulness of the Tourism Economy . . 8 The Present Indefinite Tense Active . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 1.2. The Object of the Tourism Economy . . . . . . . . . . . . . . . . . 21 The Present Indefinite Tense Passive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 1.3. The Basic Problems of the Tourism Economy . . . . . . . . . . 32 The Present Continuous Tense Active . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 To be going to . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 1.4. The Main Goals of the Tourism Economy . . . . . . . . . . . . . 43 The Present Continuous Tense Passive . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 1.5. The Limitation Factors of the Tourism Economy . . . . . . . 48 There is... / there are... . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 1.6. Tourism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Modal Verbs in the Present Indefinite Tense . . . . . . . . . . . . . 64 1.7. Tourism Economic Impacts . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 The Present Perfect Tense Active . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 1.8. Tourism and the Balance of Payments . . . . . . . . . . . . . . . . 77 The Present Perfect Tense Passive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 ISBN 5-85009-959-Õ © Ермилова Ä. Â., 2005 © Оформление. ФГУП «Издательство “Советский ñïîðò”», 2005 1.9. Tourism and Income Generation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 The Future Indefinite Tense Active and Passive . . . . . . . . . . 91 3
Стр.2
1.10. Tourism and Employment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 The Past Indefinite Tense . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 2.14. The Tourist Investments . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 Direct and Indirect Speech . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 1.11. Tourism and Investment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104 The Past Indefinite Tense Active . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 CHAPTER II. BASIC INTRODUCTORY CONCEPTS OF TOURISM ECONOMY . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 2.1. The Tourist Businesses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 The Past Indefinite Tense Passive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 2.2. The Tour Operators . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Habitual or Repeated Actions in the Past Tense – used to . . 136 The Conjunctions neither ... nor / either ... or / both ... and . . 137 2.3. The Tourism Industry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 Modal Verbs in the Past and Future . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 2.4. The Tourist Circuit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157 Modal Verbs in the Past and Future . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 2.5. The Tourist Incentives . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 The Gerund . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 2.6. The Tourist Goods . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 One and it in Subject Position . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186 2.7. The Factors of Tourist Production . . . . . . . . . . . . . . . . . . 191 The Imperative Mood . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 2.8. The Cost of Tourist Production . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203 Conditional Sentences (Time Clauses. Conditional Clauses) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 2.9. The Tourist Product or Package . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 The Infinitive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227 For + to + Infinitive Construction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 2.10. The Tourist Consumption or Use . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235 The Complex Object . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242 2.11. The Tourist Market . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249 The Complex Subject . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256 2.12. Tourist Exports and Imports . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261 The Sequence of Tenses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 265 2.13. Tourist Expenses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271 The Sequence of Tenses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279 The Future in the Past . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279 4 2.15. The Tourist Product-Income (The Gross Tourist Product as an Expense) . . . . . . . . . . . 302 Modal Verbs – Special Cases in Present Situations . . . . . . . 308 2.16. The Gross Tourist Product as Income . . . . . . . . . . . . . . . . 310 Modal Verbs – Special Cases in Past Situations . . . . . . . . . . 314 2.17. Tourist Salary Creation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 317 Modal Verbs – Special Cases . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 321 2.18. Tourism as a Seasonal Phenomenon . . . . . . . . . . . . . . . . . 326 The Conditional Mood – Present and Future Situations . . . . 330 CHAPTER III. TOURISM FUTURE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 337 3.1. The Tourism Boom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 337 The Conditional Mood – Past Situations . . . . . . . . . . . . . . . 345 3.2. Prospective Destinations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347 The Subjunctive Mood . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352 3.3. Forecasting the Future of Tourism and Tourist Demand . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356 The Suppositional Mood . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 363 3.4. The Tourist Demand . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 366 Литература . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 373
Стр.3

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
Антиплагиат система на базе ИИ