Основное внимание в пособии уделяется тренингу креативного мышления для активизации деятельности учащихся при выполнении коммуникативных упражнений (пересказ текста, составление сообщения (монологическая речь), обсуждение текста в парах (диалогическая речь), для этого в пособии используются креативные упражнения. 5 LESSON 1 Grammar: 1. <...> Translate the following sentences paying attention to the tenses and voice. 1. <...> Students often translate from English into Russian at lessons. 4. <...> He will translate this article in a week. 6. <...> Sociology interprets human behavior in social contexts. 11. <...> Translate the following word –combinations from English into Russian paying attention to the noun in function of attribute: market mechanism, production possibilities, expenditures, macroeconomics strategy, of attribute: theory of equilibrium, apparatus of economists, the evolution of microeconomic theory, the strategy of macroeconomics, the behavior of economic system, the behavior of individual households and firms, production possibilities of firms Vocabulary ancestor n предок aristocracy n аристократия arms n 1. вооружение 2. герб 3. войска 6 economic resource allocation, consumption system behavior, firm production possibilities 3. <...> Make your own sentences based from four words, in which every word begins with the following letters: Example: N…B…W…T. – Nice boy watched TV. 1. <...> Make questions on the text above. 9 LESSON 2 Grammar: 1. <...> Translate the following sentences into Russian paying attention to the use of Participle II. 1. <...> You are to write a new article till next week. 8. <...> Vocabulary application n применение communication n 1. коммуникация 2. средство сообщения 3. передача 4. связь convergence n схождение в одной точке 2. конвергенция circuit n 1. кругооборот 2. цикл, совокупность операций 3. длина, окружность 11 desktop n рабочий стол integrate v составлять целое, объединять mainframe n универсальный ЭВМ software n программное обеспечение type n 1. тип, типичный образец 2. род, класс, группа 3. образец, модель workstation n автоматизированное рабочее место Ex. <...>
Учебное_пособие_по_английскому_языку_с_упражнениями_по_развитию_креативного_мышления_в_2-х_частях._Учебное_пособие..pdf
УДК 378(075.8):811.111
ББК 81.432.1-92
Б 90
Б 90
Буковский С. Л. Учебное пособие по английскому языку
с упражнениями по развитию креативного мышления: в 2-х частях. –
М.: Прометей, 2012. – Ч. 1. 99 с.
Данное учебное пособие предназначено для студентов неязыкового вуза.
Цель пособия – научить студентов навыкам и умениям говорения и
аудирования, а также активизации деятельности учащихся при выполнении
коммуникативных упражнений путем развития креативного мышления
учащихся с использованием креативных упражнений по психодиагностике
креативности.
ISBN 978-5-7042-2303-0
© C Л. Буковский, 2012
© Издательство "Прометей", 2012
Стр.2
СОДЕРЖАНИЕ
Предисловие………………………………………………………………2
LESSON 1…………………………………………………………………..6
Text: Winston Churchill’s family tree…………………………………......9
LESSON2……………………………………………………………….….10
Text: Technological Environment…………………………………….…14
LESSON 3……………………………………………………………….….15
Text: Wolfgang Mozart’s letter to his mother…………………….…...…19
LESSON 4…………………………..………………………………………19
Text: Principle 1,2 of the 1972 UN Declaration of the human
environment………………………………………………………………...23
LESSON 5……………..……………………………………………………25
Text: Ernest Hemingway………………………......................................29
LESSON 6……………………………………………………………….….30
Text: There shall be peace and friendship (speech by Nelson Mandela).35
LESSON 7………………………………………………………………..…35
Text: Environmental protection and sustainable development, Principle
#21…………………………………………………………………………...41
LESSON 8……………………………………………………………….….41
Text: Martin Luther King Jr: Lesson of the past………………………..45
LESSON 9…………………………………………………………………..46
Text: Nicolaus Copernicus’ heliocentric theory………………………….50
LESSON 10………….…………………………………………………..….51
Text: The Atmosphere……………………………………………….…….55
LESSON 11………………………………………….……………..……….56
Text: School education for adults…………………………………………60
3
Стр.3
LESSON 12……………………………..…………………………………..61
Text: Andrei Tarkovsky’s movie language………………………..……65
LESSON 13………...……………………………………………………….66
Text: Education of the United States……………………………………...69
LESSON 14…………...………………………………………………...…..70
Text: Water pollution………………………………………………….…...72
LESSON 15…………………………………………………………………73
Text: Margaret Thatcher……………………………………………….….76
LESSON 16…...………………………………………………………….....77
Text: Henry Kissinger……………………………………………………...79
LESSON 17…………………………………………………………………80
Text: The Great Britain in 1870 – 1905…………………………………...83
Text: Education in England…………………………………………….….84
LESSON 18………..………………………………………………………..85
Text: Albert Einstein’s work………………………………………………87
Text: Newton’s works……………………………………………………...88
LESSON 19…………………………………………...……………...….….89
Text: Conservation for present and future generations………………....92
Text: Mahatma Gandhi…………………………………………………....92
LESSON 20……….…………………………..………………………...…..93
Text: Mozart’s childhood………………………………………………….96
Text: The central inspiration of Dostoevsky……………………………..97
4
Стр.4
Учебное_пособие_по_английскому_языку_с_упражнениями_по_развитию_креативного_мышления_в_2-х_частях._Учебное_пособие._(1).pdf
378(075.8):811.111
81.432.1-92
90
90 . .
: 2- . – .:
, 2012. – . 2. 144 .
( ). – –
,
, ,
.
ISBN 978-5-7042-2304-7
© C. Л. Буковский, 2012
© «», 2012
Стр.2
………………………………………………………………… 6
LESSON 1…………………………………………………………………… 7
Text: Mr.JackKemp’s interview…………………………………………… 8
LESSON2………………………………………………………………..…… 13
Text: The World Bank……………………………………………………… 14
LESSON 3…………………………………………………………….……… 18
Text: Farm Management…………………………………………………… 19
LESSON 4…………………………………………………………….……… 23
Text: The International Monetary Fund……………………………...…… 24
LESSON 5……………………………………………………….…………… 30
Text: What does the Federal Reserve System do? ……………………...… 32
LESSON 6…………………………………………………………….……… 36
Text: Defence………………………………………………………………… 38
LESSON 7…………………………………………………………….……… 42
Text: Role of the State…………………………………………………….… 45
LESSON 8……………………………………………………………….…… 51
Text: what is Intellectual Property? …………………………………….… 54
LESSON 9……………………………………………………………….…… 58
Text: Purchasing Power Parity………………………………………..…… 61
LESSON 10……………………………………………………………...…… 69
Text: The Theory of Demandf or Agriculture Products………………..… 72
LESSON 11………………………………………………………………...… 79
Text: Studying Buyer Behavior……………………………………..……… 82
Text: Payments and the Foreign Exchange Market…………….…………. 83
3
Стр.3
LESSON 12………………………………………………………...………… 90
Text: What is Tax? …………………………………………………….……. 91
Text: Why and How do Governments Tax? ……………………….……… 93
LESSON 13……………………………………………………………...…… 98
Text: The Nature of Marketing Management……………………...……… 100
Text: Multinational Enterprises………………………………………..…… 101
LESSON 14…………………………………………………………………... 104
Text: Negotiation Framework…………………………………………..…... 106
Text: Interaction and Negotiation…………………………………………... 107
LESSON 15…………………………………………………………………... 110
Text: Avoiding Rise Wars…………………………………………….……... 111
Text: Fighting Price Wars…………………………………………………... 113
LESSON 16………………………………………………………….……….. 115
Text: Culture and Negotiation Skills……………………………………….. 117
Text: Social Environment……………………………………………….…... 118
Text: The International Politics of Inflation……………………………….. 119
LESSON 17…………………………………………………………………... 121
Text: International Customer………………………………………………. 123
Text: Social and Economic Aspects of the Capitalist System……………... 124
Text: Agriculture Economics………………………………………………... 125
LESSON 18…………………………………………………………………... 128
Text: Educational Policy…………………………………………………….. 129
Text: The Role of Educationin the History of the Developed Countries… 130
Text: The Need for Income Redistribution………………………………… 131
LESSON 19……………………………………………………………….….. 133
Стр.4
Text: The Political Significance of Educational Aid………………………. 135
Text: Training of Skilled Workers………………………………………….. 136
Text: Supply Considerations………………………………………………... 137
LESSON 20……………………………………………………………...…… 138
Text: Brain Drain……………………………………………………….…… 140
Text: Education in Russia…………………………………………………… 141
Text: Tax Incentives and Subsidies…………………………………………. 142
Стр.5