Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.

Учебное пособие по английскому языку с упражнениями с упражнениями по развитию креативного мышления. В 2 ч. Ч. 1 (для студентов неязыковых вузов); Ч. 2 (для студентов экономических специальностей) [комплект] (330,00 руб.)

0   0
Первый авторБуковский С. Л.
ИздательствоМ.: Издательство Прометей
Страниц243
ID315979
АннотацияДанное учебное пособие предназначено для студентов неязыкового вуза. Цель пособия – научить студентов навыкам и умениям говорения и аудирования, а также активизации деятельности учащихся при выполнении коммуникативных упражнений путем развития креативного мышления учащихся с использованием креативных упражнений по психодиагностике креативности.
ISBN978-5-7042-2303-0 (Ч. 1)
УДК378:811.111(075.8)
ББК81.432.1-92
Буковский, С.Л. Учебное пособие по английскому языку с упражнениями с упражнениями по развитию креативного мышления. В 2 ч. Ч. 1 (для студентов неязыковых вузов); Ч. 2 (для студентов экономических специальностей) [комплект] / С.Л. Буковский .— Москва : Издательство Прометей, 2012 .— 243 с. : ил. — ISBN 978-5-7042-2304-7 (Ч. 2) .— ISBN 978-5-7042-2303-0 (Ч. 1) .— URL: https://rucont.ru/efd/315979 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Основное внимание в пособии уделяется тренингу креативного мышления для активизации деятельности учащихся при выполнении коммуникативных упражнений (пересказ текста, составление сообщения (монологическая речь), обсуждение текста в парах (диалогическая речь), для этого в пособии используются креативные упражнения. 5 LESSON 1 Grammar: 1. <...> Translate the following sentences paying attention to the tenses and voice. 1. <...> Students often translate from English into Russian at lessons. 4. <...> He will translate this article in a week. 6. <...> Sociology interprets human behavior in social contexts. 11. <...> Translate the following word –combinations from English into Russian paying attention to the noun in function of attribute: market mechanism, production possibilities, expenditures, macroeconomics strategy, of attribute: theory of equilibrium, apparatus of economists, the evolution of microeconomic theory, the strategy of macroeconomics, the behavior of economic system, the behavior of individual households and firms, production possibilities of firms Vocabulary ancestor n предок aristocracy n аристократия arms n 1. вооружение 2. герб 3. войска 6 economic resource allocation, consumption system behavior, firm production possibilities 3. <...> Make your own sentences based from four words, in which every word begins with the following letters: Example: N…B…W…T. – Nice boy watched TV. 1. <...> Make questions on the text above. 9 LESSON 2 Grammar: 1. <...> Translate the following sentences into Russian paying attention to the use of Participle II. 1. <...> You are to write a new article till next week. 8. <...> Vocabulary application n применение communication n 1. коммуникация 2. средство сообщения 3. передача 4. связь convergence n схождение в одной точке 2. конвергенция circuit n 1. кругооборот 2. цикл, совокупность операций 3. длина, окружность 11 desktop n рабочий стол integrate v составлять целое, объединять mainframe n универсальный ЭВМ software n программное обеспечение type n 1. тип, типичный образец 2. род, класс, группа 3. образец, модель workstation n автоматизированное рабочее место Ex. <...>
Учебное_пособие_по_английскому_языку_с_упражнениями_по_развитию_креативного_мышления_в_2-х_частях._Учебное_пособие..pdf
УДК 378(075.8):811.111 ББК 81.432.1-92 Б 90 Б 90 Буковский С. Л. Учебное пособие по английскому языку с упражнениями по развитию креативного мышления: в 2-х частях. – М.: Прометей, 2012. – Ч. 1. 99 с. Данное учебное пособие предназначено для студентов неязыкового вуза. Цель пособия – научить студентов навыкам и умениям говорения и аудирования, а также активизации деятельности учащихся при выполнении коммуникативных упражнений путем развития креативного мышления учащихся с использованием креативных упражнений по психодиагностике креативности. ISBN 978-5-7042-2303-0 © C Л. Буковский, 2012 © Издательство "Прометей", 2012
Стр.2
СОДЕРЖАНИЕ Предисловие………………………………………………………………2 LESSON 1…………………………………………………………………..6 Text: Winston Churchill’s family tree…………………………………......9 LESSON2……………………………………………………………….….10 Text: Technological Environment…………………………………….…14 LESSON 3……………………………………………………………….….15 Text: Wolfgang Mozart’s letter to his mother…………………….…...…19 LESSON 4…………………………..………………………………………19 Text: Principle 1,2 of the 1972 UN Declaration of the human environment………………………………………………………………...23 LESSON 5……………..……………………………………………………25 Text: Ernest Hemingway………………………......................................29 LESSON 6……………………………………………………………….….30 Text: There shall be peace and friendship (speech by Nelson Mandela).35 LESSON 7………………………………………………………………..…35 Text: Environmental protection and sustainable development, Principle #21…………………………………………………………………………...41 LESSON 8……………………………………………………………….….41 Text: Martin Luther King Jr: Lesson of the past………………………..45 LESSON 9…………………………………………………………………..46 Text: Nicolaus Copernicus’ heliocentric theory………………………….50 LESSON 10………….…………………………………………………..….51 Text: The Atmosphere……………………………………………….…….55 LESSON 11………………………………………….……………..……….56 Text: School education for adults…………………………………………60 3
Стр.3
LESSON 12……………………………..…………………………………..61 Text: Andrei Tarkovsky’s movie language………………………..……65 LESSON 13………...……………………………………………………….66 Text: Education of the United States……………………………………...69 LESSON 14…………...………………………………………………...…..70 Text: Water pollution………………………………………………….…...72 LESSON 15…………………………………………………………………73 Text: Margaret Thatcher……………………………………………….….76 LESSON 16…...………………………………………………………….....77 Text: Henry Kissinger……………………………………………………...79 LESSON 17…………………………………………………………………80 Text: The Great Britain in 1870 – 1905…………………………………...83 Text: Education in England…………………………………………….….84 LESSON 18………..………………………………………………………..85 Text: Albert Einstein’s work………………………………………………87 Text: Newton’s works……………………………………………………...88 LESSON 19…………………………………………...……………...….….89 Text: Conservation for present and future generations………………....92 Text: Mahatma Gandhi…………………………………………………....92 LESSON 20……….…………………………..………………………...…..93 Text: Mozart’s childhood………………………………………………….96 Text: The central inspiration of Dostoevsky……………………………..97 4
Стр.4
Учебное_пособие_по_английскому_языку_с_упражнениями_по_развитию_креативного_мышления_в_2-х_частях._Учебное_пособие._(1).pdf
 378(075.8):811.111  81.432.1-92  90  90  . .           :  2- . – .: , 2012. – . 2. 144 .         ( ).   –   –       ,   ,      ,                     . ISBN 978-5-7042-2304-7 © C. Л. Буковский, 2012 ©  «», 2012
Стр.2
 ………………………………………………………………… 6 LESSON 1…………………………………………………………………… 7 Text: Mr.JackKemp’s interview…………………………………………… 8 LESSON2………………………………………………………………..…… 13 Text: The World Bank……………………………………………………… 14 LESSON 3…………………………………………………………….……… 18 Text: Farm Management…………………………………………………… 19 LESSON 4…………………………………………………………….……… 23 Text: The International Monetary Fund……………………………...…… 24 LESSON 5……………………………………………………….…………… 30 Text: What does the Federal Reserve System do? ……………………...… 32 LESSON 6…………………………………………………………….……… 36 Text: Defence………………………………………………………………… 38 LESSON 7…………………………………………………………….……… 42 Text: Role of the State…………………………………………………….… 45 LESSON 8……………………………………………………………….…… 51 Text: what is Intellectual Property? …………………………………….… 54 LESSON 9……………………………………………………………….…… 58 Text: Purchasing Power Parity………………………………………..…… 61 LESSON 10……………………………………………………………...…… 69 Text: The Theory of Demandf or Agriculture Products………………..… 72 LESSON 11………………………………………………………………...… 79 Text: Studying Buyer Behavior……………………………………..……… 82 Text: Payments and the Foreign Exchange Market…………….…………. 83 3
Стр.3
  LESSON 12………………………………………………………...………… 90 Text: What is Tax? …………………………………………………….……. 91 Text: Why and How do Governments Tax? ……………………….……… 93 LESSON 13……………………………………………………………...…… 98 Text: The Nature of Marketing Management……………………...……… 100 Text: Multinational Enterprises………………………………………..…… 101 LESSON 14…………………………………………………………………... 104 Text: Negotiation Framework…………………………………………..…... 106 Text: Interaction and Negotiation…………………………………………... 107 LESSON 15…………………………………………………………………... 110 Text: Avoiding Rise Wars…………………………………………….……... 111 Text: Fighting Price Wars…………………………………………………... 113 LESSON 16………………………………………………………….……….. 115 Text: Culture and Negotiation Skills……………………………………….. 117 Text: Social Environment……………………………………………….…... 118 Text: The International Politics of Inflation……………………………….. 119 LESSON 17…………………………………………………………………... 121 Text: International Customer………………………………………………. 123 Text: Social and Economic Aspects of the Capitalist System……………... 124 Text: Agriculture Economics………………………………………………... 125 LESSON 18…………………………………………………………………... 128 Text: Educational Policy…………………………………………………….. 129 Text: The Role of Educationin the History of the Developed Countries… 130 Text: The Need for Income Redistribution………………………………… 131 LESSON 19……………………………………………………………….….. 133
Стр.4
  Text: The Political Significance of Educational Aid………………………. 135 Text: Training of Skilled Workers………………………………………….. 136 Text: Supply Considerations………………………………………………... 137 LESSON 20……………………………………………………………...…… 138 Text: Brain Drain……………………………………………………….…… 140 Text: Education in Russia…………………………………………………… 141 Text: Tax Incentives and Subsidies…………………………………………. 142
Стр.5