Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634558)
Контекстум
.

Тексты для дополнительного чтения на английском языке для студентов направления «Экономика» (90,00 руб.)

0   0
Первый авторЧеркасова Е. Э.
АвторыМеждунар. ун-т природы, общества и человека «Дубна»
ИздательствоМ.: Издательство Прометей
Страниц60
ID315965
АннотацияДанное пособие состоит из 17 разделов (Unit), включающих в себя тексты и упражнения к ним: упражнения составлены на основе терминологической лексики. Пособие предназначено для студентов, обучающихся по направлению «Экономика».
Кем рекомендованоУчебно-методическим советом филиала «Протвино» университета «Дубна» в качестве методического пособия для студентов направления «Экономика»
ISBN978-5-7042-2533-1
УДК811.111
ББК81.2я73
Черкасова, Е.Э. Тексты для дополнительного чтения на английском языке для студентов направления «Экономика» : метод. пособие / Междунар. ун-т природы, общества и человека «Дубна»; Е.Э. Черкасова .— Москва : Издательство Прометей, 2014 .— 60 с. — ISBN 978-5-7042-2533-1 .— URL: https://rucont.ru/efd/315965 (дата обращения: 19.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Use the following words and expressions in your own sentences: Sophisticated, tools, interruptive, ad frequency, the after-market, eventual sale, packaging, pricing, distribution, inn sing 2. <...> What are the specifi c features of advertising? 3. <...> Advertising must be interruptive — that is, it must make you stop thumbing through the newspaper or thinking about your day long enough to read or hear the ad. <...> It comprises all the stages between creation of the product and the after-market which follows the eventual sale. <...> The need for advertising developed with the expansion of population and the growth of towns with their shops and large stores; mass production in factories; roads and railways to convey goods; and popular newspapers in which to advertise. <...> Without it, producers and distributors would be unable to sell, buyers would not know about and continue to remember products or services, and the modern industrial world would collapse. <...> Naming and branding may be initiated by the advertising department or agency, and clearly plays an important role in advertisement design. <...> It is itself a form of advertising, especially at the point-of-sale, as in a supermarket when the package often has to identify the product and literally sell it off the shelf. <...> Distribution involves trade advertising such as by direct mail, in the trade press and at exhibitions. <...> Corporate and fi nancial public relations often use institutional advertising in the business press. <...> It is used a lot in television advertising where consumers are persuaded to think that if they buy that product they will become very popular or very happy. <...> This is a psychological approach, and it is hoped by the advertiser that people will be persuaded to buy the product. <...> Advertising media Newspapers There are both national newspapers and local newspapers. <...> A page in a national newspaper may cost many thousands of pounds for one day. 8 This is because national newspapers have very large circulations (they are read by a lot of people). <...> Television advertising in Great Britain is controlled by the Television Act 1954. <...> If the advertisement is shown at a time when relatively few people are watching, then it will be cheaper. <...> The cost of the advertisement <...>
Тексты_для_дополнительного_чтения_на_английском_языке_для_студентов_направления_Экономика.pdf
ББК 81.2 я73 Ч 48 Р е ц е н з е н т ы: старший преподаватель английского языка кафедры гуманитарных и социальных наук филиала «Протвино» университета «Дубна» М. Н. Чермных кандидат философских наук, доцент кафедры экономики филиала «Протвино» университета «Дубна» С. К. Становкин Черкасова, Е. Э. Ч 48 Тексты для дополнительного чтения на английском языке для студентов направления «Экономика»: методическое пособие. — М.: Прометей, 2014. — 59(1) с. ISBN 978-5-7042-2533-1 Данное пособие состоит из 17 разделов (Unit), включающих в себя тексты и упражнения к ним: упражнения составлены на основе терминологической лексики. Пособие предназначено для студентов, обучающихся по направлению «Экономика». ББК 81.2 я73 ISBN 978-5-7042-2533-1 © Черкасова Е.Э., 2014 © Издательство «Прометей», 2014.
Стр.2
СОДЕРЖАНИЕ Unit 1. Advertising. History of Advertising . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4 Unit 2. Types of Advertising . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8 Unit 3. Consumer advertising. Industrial advertising . . . . . . . . . . . . . . . . . .12 Unit 4. Trade advertising . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15 Unit 5. Retail advertising. Financial advertising . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17 Unit 6. Advertising Information. History of Online Advertising . . . . . . . . .21 Unit 7. Types of Internet Marketing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24 Unit 8. Online advertisement as Digital Promotions for Television . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27 Unit 9. Direct Mail and Direct Response . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29 Unit 10. Hyper-commercialism and the commercial tidal wave . . . . . . . . .34 Unit 11. Advertising and constitutional rights . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37 Unit 12. The price of attention and hidden costs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39 Unit 13. The commercialization of culture and sports . . . . . . . . . . . . . . . . .41 Unit 14. Occupation and commercialization of public space . . . . . . . . . . . .43 Unit 15. Socio-cultural aspects: sexism, discrimination and stereotyping . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45 Unit 16. Children and adolescents as target groups . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48 Unit 17. Opposition and campaigns against advertising . . . . . . . . . . . . . . . .50 Дополнительные задания . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54 Библиографический список . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59 3
Стр.3

Облако ключевых слов *


* - вычисляется автоматически
.
.