Do YOU want to be a businessman/ woman? <...> Are YOU punctual and expect others to observe the same courtesy at all times? <...> Are YOU always on time for your English lessons? <...> Making appointments Part 1 Austrians plan their weeks even months in advance and try to follow what they have prearranged in their appointment books. <...> If it is absolutely necessary to reschedule an appointment, you should ensure that you do so as soon as you know of the change. <...> Austrians are scrupulously punctual and expect others to observe the same courtesy at all times. <...> Therefore, it is essential to arrive on time for all meetings and other engagements especially if you are invited to a prestigious concert or opera in Salzburg or Vienna. <...> Austrians view people who can manage time as also being able to handle business projects with punctilious attention to detail. <...> Monday through Thursday with a short break for lunch typically just 30 minutes; on Friday afternoon most businesses close early usually by 3:00 p.m. <...> It is not uncommon for senior management and executives to arrive at their desks a little later and to stay much later but Austrians generally view working late as a sign of inefficiency rather than devotion to the company. <...> The preferred times for appointments are 10:00 a.m. <...> You should avoid planning business meetings for August or any time near the Christmas holidays when many Austrians schedule lengthy trips. <...> 1 Study A and find the transcriptions of the following words and proper <...>
Culture_of_Business_English.pdf
УДК 811.111(07)
ББК 81.432.1я73
С 94
Печатается по рекомендации отдела
сертификации и методического сопровождения
образовательного процесса СурГПУ
Учебно-методическое пособие утверждено
на заседании кафедры ЛингвОМКК
16 апреля 2014 года, протокол № 13
Рецензент:
Сургай Ю.В., кандидат филологических наук, доцент
кафедры лингвистического образования и межкультурной коммуникации
Сургутского государственного педагогического университета
Culture of Business English : учеб.-метод. пособие для студентов
С 94
направлений подготовки: 100400.62 Туризм, 080400.62 Управление
персоналом, 080500.62 Менеджмент, 221400.62 Управление
качеством ; Гос. образоват. учреждение высш. проф. образования
ХМАО–Югры «Сургут. гос. пед. ун-т» ; авт.-сост : Ю. В. Бопп,
С. В. Овчаренко. – Сургут : РИО СурГПУ, 2014. – 84, [1] с.
Данное учебно-методическое пособие состоит из десяти разделов,
выстроенных вокруг оригинальных текстов по специальности, лексических
и грамматических упражнений к ним, а также упражнений на выработку навыков
профессионально-ориентированной устной речи по темам уроков. Пособие
составлено в соответствии с требованиями Федерального государственного
образовательного стандарта Российской Федерации к обязательному минимуму
содержания основной образовательной программы дисциплины «Иностранный
язык» и направлено на развитие языковых навыков и коммуникативных
умений студентов, таких как чтение, говорение, письмо.
Предназначено для студентов направлений подготовки 100400.62
Туризм, 080400.62 Управление персоналом, 080500.62 Менеджмент, 221400.62
Управление качеством очного и заочного отделений.
УДК 811.111(07)
ББК 81.432.1я73
© Сургутский государственный педагогический университет, 2014
2
Стр.2
CONTENTS
Предисловие ............................................................................. 4
Austria ............................................................................. 8
China ............................................................................... 15
France ............................................................................. 21
Germany .......................................................................... 27
Italy .................................................................................. 34
Japan .............................................................................. 42
Spain ............................................................................... 48
Turkey ............................................................................. 57
The USA .......................................................................... 65
The UK .......................................................................... 75
Литература ................................................................................ 83
3
U
n
i
t
1
.
U
n
i
t
2
.
U
n
i
t
3
.
U
n
i
t
4
.
U
n
i
t
5
.
U
n
i
t
6
.
U
n
i
t
7
.
U
n
i
t
8
.
U
n
i
t
9
.
U
n
i
t
1
0
.
Стр.3