Национальный цифровой ресурс Руконт - межотраслевая электронная библиотека (ЭБС) на базе технологии Контекстум (всего произведений: 634417)
Контекстум
.

Focus on topics: Family & Work. A Guide for students and teachers (190,00 руб.)

0   0
Первый авторБулатова И. М.
АвторыКазан. нац. исслед. технол. ун-т
ИздательствоКНИТУ
Страниц140
ID302717
АннотацияПособие нацелено на формирование лексико-грамматической правильности речи в рамках устных тем «Семья» и «Работа», традиционно предлагаемых на экзаменах. Интегрированный подход к презентации материала обеспечивает сбалансированное развитие всех видов речевой деятельности; обширный банк заданий позволяет успешно подготовиться к уровню независимого и компетентного пользователя английского языка, а тесты – отслеживать результаты усвоения материала.
Кому рекомендованоРассчитано на бакалавров и магистрантов всех специальностей неязыкового вуза.
ISBN978-5-7882-1510-5
УДК811.111
ББК81.2Англ-923
Булатова, И.М. Focus on topics: Family & Work. A Guide for students and teachers : учеб. пособие / Казан. нац. исслед. технол. ун-т; И.М. Булатова .— Казань : КНИТУ, 2013 .— 140 с. — ISBN 978-5-7882-1510-5 .— URL: https://rucont.ru/efd/302717 (дата обращения: 16.04.2024)

Предпросмотр (выдержки из произведения)

Are single-parent families becoming more common in your country? 8. <...> What is the stereotypical family in England? b. <...> Why is the English stereotypical family changing nowadays? c. What is said about the narrator’s parents? d. <...> Ask additional questions your group mates to get a complete information beginning with the phrases: - May I ask a question? - Could you tell me …? - Can you tell me …? - Do you happen to know …? - - I wonder if you tell me …? <...> I’m interested to know if …? - Could I ask a slightly different question? - I have another question… 5. <...> Instruction to follow When people speak naturally they know w h a t they want to say. <...> When people are thinking of what they want to say, they use expressions such as “er”, “um”, ‘well”, “I mean”, “actually”, and so on. <...> When you are talking about something which may possibly happen in the future, you use a present or present perfect tense in the conditional clause, and the simple future in the main clause. 9    book”. 2. <...> When you are talking about something that you think is unlikely to happen, you use the past simple or past continuous in the conditional clause and “would” in the main clause. <...> You do not say “If I would do it, I would do it like this”. <...> In B the condition is seen as doubtful. that they will reduce costs or increase If I marry Ann, we will need a new house. <...> You do not say “If I will see you tomorrow, I will give you the 10 3. “Were” is sometimes used instead of “was” in the conditional clause, especially after “if”. <...> When you are talking about something which could have happened in the past but which did not actually happen, we use the past perfect in the conditional clause. <...> If she changed/would change her job she earned/would earn more. 3. <...> If I met/had met you earlier I didn <...>
Focus_on_topics_Family_&_Work._A_Guide_for_students_and_teachers.pdf
УДК 802.0 ББК Ш 143.21 - 923 Булатова И. М. Focus on topics: family & work. A Guide for students and teachers : учебное пособие / И. М. Булатова; М-во образ. и науки России, Казан. нац. исслед. технол. ун-т. – Казань : Изд-во КНИТУ, 2013. – 140 с. ISBN 978-5-7882-1510-5 Пособие нацелено на формирование лексико-грамматической правильности речи в рамках устных тем «Семья» и «Работа», традиционно предлагаемых на экзаменах. Интегрированный подход к презентации материала обеспечивает сбалансированное развитие всех видов речевой деятельности; обширный банк заданий позволяет успешно подготовиться к уровню независимого и компетентного пользователя английского языка, а тесты – отслеживать результаты усвоения материала. Рассчитано на бакалавров и магистрантов всех специальностей неязыкового вуза. Подготовлено на кафедре «Иностранные языки в профессиональной коммуникации». Печатается по решению редакционно-издательского совета Казанского национального исследовательского технологического университета. Рецензенты: доц. Г.А. Арсланова проф. Н.А. Константинова ISBN 978-5-7882-1510-5 © Булатова И.М., 2013 © Казанский национальный исследовательский технологический университет, 2013 2
Стр.2
Student’s book Contents Unit 1 Family ● Starter Activities ● Listening ● Grammar Revision ● Language Study ● Reading ● Speaking ● Writing ● Country Study ● Discussion ● Conclusions (Test yourself) ● Supplementary Texts Unit 2 Work ● Starter Activities ● Listening ● Language Study ● Grammar Revision ● Reading ● Speaking ● Writing ● Country Study ● Discussion ● Conclusions (Test yourself) ● Supplementary Texts 102 35 50 52 54 66 74 78 83 94 97 98 6 6 8 13 18 23 27 28 30 31 5
Стр.5